onsdag 13 november 2013

Joggingtur i (för)vinterskrud

1 plusgrad i skuggan.
Glittrande rimfrost så långt ögat når.
På med kläder, in med musik i öronen, starta endomondo och iväg. 



Jag joggar i gräset på sidan av vägen, på asfalten är det för halt.
Upp på grusvägen, in i skogsdungen och vidare mot åsbölesjön.
Pausar endomondo, stannar upp och ser allt det vackra. Solen som strilar genom träden. De smala gångstigarna genom blåbärsris. Den tunna isen som har lagt sig på Åsbölesjön. 




Tog ett djupt andetag, startade endomondo och joggade tillbaka hem.
Naturen ger mig energi. Jag är tacksam över att jag har en fungerande kropp, att jag är fullt kapabel på alla sätt och vis. Min kondition är inte på topp, men den kan jag öva upp. Jag har två friska ben och en frisk hjärna som kan tala om för mina ben att de ska röra på sig.
Tack för det.

Jag önskar er en härlig onsdag. Ta vara på de sista höstdagarna, vintern är snart här.

1 kommentar:

Andreas sa...

Jättefint skrivet och jättefin livsuppskattning! Jag kommer upp och joggar med dig någon dag.