torsdag 20 december 2007

På gott och ONT

ok, jag tänker börja med det roliga. det tråkiga får vi ta senare. trist att ja har
tråkiga saker att berätta, men de får gå! :/

kul förresten med de nya funktionerna i bloggen :P

Idag hade P-O med sig någon extremt dålig house-skiva som han spelade på Jysk. Han letar upp musik som ingen annan lyssnar på verkar det som. För att inte vara sämre(vilket jag INTE är) fixade ja precis en skiva med Lasse Stefanz som jag ska bjuda på imorogn. tur att man börjar 8.00 så att man kommer först dit :)
imorogn ska det alltså sjungas på Lasse Stefanz (mitt, cissis å kristines favoritband tydligen:P iaf enligt jönköpingsposten!)


Andra roliga saker är att vår 1-årsdag blev kanon. massa mys och kärlek! <3

På måndagen visste vi inte riktigt vad vi skulle äta så vi gick ner till Texas och åt. Mattias bjöd mig på mat, han är underbar <3
Jag åt fajitas, vilket var jättegott! :)
Rekommenderas!



Nu till det tråkiga:
mamma ringde idag och berättade att Ulli har bajsat blod. Hon ligger nu på sjukhus. skulle tro att det är norsholms djursjukhus?!

I måndags hade de varit i jönköping å köpt ett tuggben åt ulli. de frågade tjejen i kassan om det gick att ge det till hundar utan att det skulle flisa upp sig i magen. tjejen i kassan garanterade att det skulle kunna gå att göra det.

pappa var ute å gick med ullsan och fick stanna var 10:nde meter för att ulli försökte bajsda. han satt uppe med hunden till 02.30. när mamma å pappa vaknade morgonen därpå (igår) var det bajs i hela huset. och blod!
raka vägen till veterinären där hon fortfarande ligger kvar. ska stanna tills imorogn!

När allt det här är över kommer pappa åka till djuraffären där han köpte benet och visa upp sjukhuskvittot och säga: jag betalade 27 kronor för benet, det här är vad jag vill ha tillbaka av dig.
vet inte hur många 100-lappar (1000?!) det kommer bli för den affären. Har hon garanterat att man kan ge det till hunden så får hon fan (ursäkta svordomen) betala!
Ulli hade kunnat dö!

hon hade förlorat 1 liter vätska så hon är helt matt och trött nu. tänk om hon hade "bott" ute i hundgård istället för att gå inomhus? hade det här upptäckts lika snabbt då? tänk om hon inte hade visat på samma sätt att hon mådde dåligt? tänk om de hade kommit in försent till veterinären?
då jävlar hade JAG personligen åkt dit och krävt henne på pengar. OCH Ullis liv tillbaka!
tur att allt gick vägen!


pappa ringde mig inatt och sa att han hade läst den här bloggen. JAg fick då snällt kliva upp och ta bort det han sa att jag skule ta bort. så;
CENSUR!


Världen blir så vacker när man är kär
(åh, den blir som alldeles ny)
Det är nåt med blommorna och bina och allt det där
(åh, man får en helt ny vy)
Han är så gullig att jag blir snurrig
jag kan sitta hela kvällen och le


Alexandra Lindgren - På gott och ONT

1 kommentar:

Carin Lindgren sa...

Uschhhh och fyyy vilken taskig pappa!!
Puss!