torsdag 21 januari 2010

Konsten att HATA en maskin!

Just nu vill ni inte ha med mig att göra!
Från klockan 10 imorse har jag haft tvättid. Jag har tyckt att det har luktat lite unket inne i torkrummet,(där brukar det annars lukta fräscht när man tvättar) men har inte tänkt så mycket mer på det.
Nu, när jag skulle hänga sista maskinen på tork, satt det en lapp om att en reparatör skulle komma som i morgon på dörren. Jag blev lite orolig och undrade vad som hade hänt.
Den lappen kom dit nu vid 12-snåret, inte innan dess!

Den sista maskinen med min tvätt i blev aldrig klar. De stod att det var 0 minuter kvar av tvättprogrammet så jag undrade varför det aldrig gick att öppna luckan.
Vattnet släpptes liksom aldrig ut ur maskinen så den skulle aldrig bli klar.
Jag blev förbannad för att senast förra veckan (eller var det förrförra?) så var den trasig och då fick vi vänta en hel vecka på en reparatör.
Den där maskinen är ju bara att kassera, fattar inte Hanebo det?
Köp en ny maskin som fungerar, köp två för det håller inte att ha en maskin. Man hinner inte tvätta klart!

Jag stängde av strömmen och öppnade luckan. Jag sket fullständigt i att det rann ut lite vatten på golvet. har de inte hela maskiner får styrelsen roa sig med att städa. Så det så!
Inne i torkrummet är golvet nu säkert vattenfyllt för där har jag hängt mina sjöblöta kläder. Jag tycker inte om att tumla kläder eftersom de förlorar passformen då så även där kommer de att få städa!

Nu har jag alltså tvättar tre maskiner utan att det har blivit rent. Strumpor och liknande har jag redan vikt ihop och lagt i lådorna här hemma. Kul att gå med smutsiga strumpor i tron att de är rena.

Jag är så otroligt trött på den där maskinen!
Han som är ansvarig säger att det är folk som inte tömmer sina fickor som gör att det blir såhär. Inte en chans!
Visst, det har säkert varit så någongång, men det är ju fel på maskinen HELA tiden!
Jag avskyr det här stället!

Är det någon som vet om en ledig lägenhet i Linköpings-trakten?
Jag kan flytta så fort min uppsägningstid på jobbet är över. Eller, Mattias kan ju få bli färdig med sin utbildning. Sedan sticker vi! Usch!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har inte en hel lägenhet ledig men dock ett rum from 1/2. Där är ni välkomna att bo hur mycket ni vill. Det går bra att betala hyran med nybakat bröd och hemmagjord marmelad. Och jag lovar att det inte är några problem med att boka tvätt tider och inte heller brukar tvättmaskinen strula. Å behöver du jobb kan jag nog fixa det också...Kram Åsa