torsdag 28 januari 2010

thank you, Hollywood!

Mitt liv kretsar ganska mycket kring mina tankar om min familj.
I flera olika situationer kommer jag på mig själv med att tänka "Hur skulle mamma ha gjort nu?"
Ofta är det bra, men ibland borde jag nog hitta ett eget sätt att göra saker på.
Som idag när frisören tvättade mitt hår.
Jag tänkte inte på att det var skönt för MIG, jag tänkte hur skönt mamma skulle tycka att det var.
Jag satt och planerade att jag, nästa gång vi ses, ska tvätta hennes hår, lägga ansiktsmask och fila hennes fötter.
Knepigt att jag inte njöt själv när det faktiskt var mig hon tvättade :)
Det beror väl på kärlek och en enorm saknad av mina föräldrar.

Efter frisörbesöket gick jag på stan en sväng. Jag hittade inga skor, däremot hittade jag ett par jeans för 99(!) kronor på gina Tricot. Jag vet inte hur kvaliteten är, men de duger för jobbet!
Jag hittade även ett armband, ett skärp och en lite annorlunda top.

Inne på Hollywood blev jag väldigt glatt överraskad!
Tjejen i kassan sa att jag var jättesnygg i håret, hon sa det säkert 5 gånger under tre minuter.
Det gladde mig otroligt mycket, jag gick med ett leende resten av stadstrippen.

När jag kom hem lagade jag kycklingpaj och bakade småkakor. Det där vet ni ju redan om ni läst inlägget nedan :)

Nu ska jag titta på Fringe, vi ses :)
Alexandra lindgren

2 kommentarer:

carin lindgren sa...

Man blir ju tårögd av din omtanke. Du är varmt välkommen hem även om det inte blir ompyssling av mig. men du vet ju att jag älskar att bli pysslad av dig. Kram Mamma

carin lindgren sa...

På tal om kassörskan på Hollywood.
Sug i dig, du är ju snygg!