söndag 1 juli 2012

Räddande ängel

Ni vet hur det är!
Jag vill gå hem, sambon vill gå och äta mat.

-men jag vill inte att du går hem själv!
-vi bor i hudik, det är ingen fara!
-det vet du inte. Ta fram telefonen och mitt nummer. Ring om det är något, jag kommer som ett skott. Det vet du!
-ok, jag ringer om det är något.

Såklart är det inget som händer, men jag håller telefonen i högra handen och en gul badboll i vänstra handen.
De hade massor bollar på Hogges idag och jag hittade en gul sådan nu på vägen hem. Perfekt att ha hemma. Om vi får för oss att leka med den i duschen eller så. Man vet aldrig!

Nu har jag ca 100 meter kvar att gå, sen är jag hemma.känns bra, känns bra.
Sparka av mig skorna och läggs mig i sängen. Det dröjer nog inte så länge tills jag somnar. God natt allihop!

Inga kommentarer: