söndag 18 december 2011

kvällens middag

Imorse åkte Anton till Österrike med sitt jobb. Där ska han vara tills på tisdag. Bo på fint hotell, äta lyxiga 5-rätter och julbord, tillbringa tid på relaxavdelning och åka slalom i fantastiska backar.
Själv ska jag vara här hemma och arbeta, någon måste ju dra in pengar ;)

Runt klockan 10 imorse var jag hos Lizzie i Bergsjö och fixade naglarna. Nu är de glittrande lila, bild kommer när ljuset är bättre så det går att fota. Exempelvis imorgon.
Vägen var ganska slirig och hal så det gällde att ta det lugnt och försiktigt, man är ju inte van vid vinterväglag...än.

När jag kom hem blev jag supertrött och sov en timma. Sedan bar det av till Ica för att handla ingredienser till sillen jag ska göra till veckan och till lussekatterna jag bakar just nu.
I skrivande stund väntar jag på att ugnen ska bli varm så jag kan stoppa in mina plåtar och njuta av doften som tillhör gräddningen.

Kvällens middag blev stekt torskfilé med kokt potatis och spenatsås. Mycket gott faktiskt!


Nu ska jag kolla till ugnen, sedan ska jag sätta mig i soffan och njuta av skenet från adventsljusstaken.
Det hade varit ultimat om min älskling hade varit här.
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: