fredag 27 juli 2007

Butikssäljaren

jag är riktigt extremt stolt över mig själv, å ja har rätt att vara det!
Jag tog telefonen, satte mig ute på balkongen och slog numret. Jag kom till Jysk och fick prata med Anna-Karin! Vi bokade in en anställningsintervju senare på eftermiddagen och så ringde hon igår och sa att JAG FICK JOBBET!!!Känns så bra att jag tog steget å ringde. Nu sitetr ja här å väntar på att det ska bli tisdag, då jag ska börja jobba. Har 20 timmar inplanerade nästa vecka så som det ser ut nu är det ju halvtid. Fast jag tror att jag bara blir en extrapersonal, men det återstår att se. Allt är bättre än att sitta här och vänta på att någon ska vilja ha mig;)


mattias har ju sin lärlingsplats å ja har Jysk, kanske dags att hitta nå eget? ;)



Åh, det är så sorgligt!
Mamma och pappa dök upp här uppe i Norrland i förrgår! Kändes jätteskönt att få träffa dem, var så längesedan nu! Vi åkte runt och tittade lite, åt god mat och hälsade på farfar ute vid jordgubbslandet. Sen, igår åkte vi och lämnade av dem på iggesunds camping där de hade husbilen. Jag kramade mamma hejdå och körde hem i Mattias bil. Eller ja, innan jag kunde åka iväg satt jag och grät floder. Känns precis som att jag aldrig kommer se dem igen, men jag vet ju att det inte är så. Absolut inte!
Jag har alltid varit så nära min mamma, men nu helt plötsligt skiljer det hela 55 mil. Det är ju inte precis så att jag kan åka dit och hälsa på över en dag! Mamma lovade att hjälpa till med betalningen av biljetter så att jag kan komma ner oftare. Då kan jag träffa mina vänner som jag också saknar otroligt mycket!

Visst, alla (och jag) har hela tiden vetat att jag ska flytta från ödeshög, att jag vill uppåt i landet, men när det väl sker känns det så tomt. Jag trivs här uppe med Mattias och allt, men det är såklart en hål i mitt hjärta.
Jag antar att allt blir bättre när vi väl har den där lägenheten och man har fått alla de där rutinerna som vi kommer få. När tillvaron inte är rörig! Då kommer jag känna mig bättre inombords, det vet jag.

Jag lovar, jag ska hälsa på så ofta jag kan. Iofs är det väl inte bara jag som ska hälsa på, det vore trevligt att få besök här uppe. Av både vänner och familj!


Vänner:Nu kommer jag snart att byta telefonnummer, men jag lovar att ni kommer få reda på det nya! JAG SAKNAR ER!!!



Nu står Bozze och buffar på min arm, han vill ut å kissa. Men först ska jag hänga tvätten som jag har tvättat och plocka ur diskmaskinen som ja har diskat. Å så ska jag äta frukost! Sen så, då är det dags för kisserundan.



Martina föder snart ut ett litet barn också, så spännande. Måste åka hem och titta på den lille/a när det är dags!

Ha det så bra nu allihop!
Alexandra lindgren - butikssäljaren

Inga kommentarer: