söndag 15 juli 2007

Den förvirrade flickan

Ok!
Jag har nu ett starkt och stort behov av att prata ut om mina bekymmer. Tiden tickar på, finns inte en chans att få den att sakta ner. Tyvärr!

Jag lever på arbetsförmedlingens hemsida! Jag tittar på Gävleborgs län, Östergötlands län, ja till och med i hela sverige. Vi får nog snart göra som Mattias sa, blunda och peka på något ställe i en kartbok. Där ska vi bosätta oss!

Jag är ett vandrande frågetecken!
  • I vilken stad ska man bo?
  • I vilket landskap ska man bo?
  • I vilket land? (ok, det var en överdrift!)
  • Hur ska man söka för att få det rätta jobbet?
  • Hur ska man hitta det rätta jobbet?
  • Hur ska man få tag i en lägenhet?
  • Var vill man ha en lägenhet?
  • Hur ska man få råd att flytta?
Jag vill inte längre leva på mamma och pappa, inte på Mattias heller för den delen.
Visst, hade jag inte varit tillsammans med Mattias så hade jag säkerligen börjat söka jobb i Linköping eller så. Det hade varit enklare så, men vem vill leva enkelt?
Jag skulle inte vilja byta ut något i mitt liv eller ändra på någonting, speciellt inte Mattias. Honom älskar jag!

Åh, allt känns så svårt!
Jag går omkring hela dagarna och funderar och t
änker, men jag kommer aldrig fram til något. Det är ju dessutom inte bara min vilja som gäller, vi är ju två. Två personer från helt olika län, två personer som inte vet vad vi vill. Två personer!
Det känns skönt att ha någon att dela funderingarna med, någon som sitter i samma sits och som förstår vad man pratar om. Någon som har samma mål som jag; skaffa sig bostad och jobb på en plats.

Jag frågade mamma tidigare idag var hon tyckte att man skulle bo. Utan vidare resultat! Hon har bott här i Ödeshög i hela sitt liv (bortsett från något år i Motala vid väldigt låg ålder). Hur ska hon då veta vad som är bra eller inte? Jag skulle kunna fråga pappa, men han tittar på TV just nu. Känner att jag inte vill störa honom. :/


Jag känner mig som en fisk som simmar runt i en sjö utan att veta var den är på väg. Ingen rolig känsla!


Mamma sa att hon tyckte att jag skulle söka jo
bb i Hudiksvall eftersom jag har en temporär adress där. "På något lustigt vis är det alltid lättare att söka jobb när man redan har jobb!" så löd hennes argument för detta. Visst, hon har säkert rätt, men jag känner att om jag får jobb där och så så kommer jag säkert stanna där. Inget fel på Hudiksvall då, men nja. Jag vet inte! Sen när började jag vara den som vet något?

Jag vet inte vad jag (vi) ska ta mig (oss) till!

någon som vet?
kontakta mig!




Träffade mina vänner igår, det kändes jättebra. Kände verkligen att jag hade saknat dem. Massor! En annan kommer ju vara med i Jönköpings posten! :)
Vi blev intervjuade av dem nämligen! De snyggaste tjejrna på dansgolvet, klart man intervjuar dem ;)


Grattis på födelsedagen Cissi!!!

Ha det så bra nu allihopa,
jag ska fundera vidare på mitt liv!

/Alexandra Lindgren - Den förvirrade flickan


Inga kommentarer: