fredag 18 juli 2008

Ensam!

Sedan ungefär en halvtimma tillbaka är jag och Mini ensamma hemma. Mattias har åkt till Kilafors på festival.
Dubbla känslor! Det är ganska skönt att vara ensam, ganska skönt att få ordning på lägenheten så att det går att vara här. Samtidigt sorgligt och ensamt, jag är mörkrädd. Hur ska jag våga sova ensam?
På söndag kommer han hem till oss igen, hoppas jag ;)

Idag ställde jag klockan på 06:50, klockan 7 hade vi tvättid. Tvättade handdukar och påslakan. Vi åt frukost och duschade, sedan åkte vi ner på stan. Mattias hittade tre t-shirtar (det behövde han verkligen!!!), ett par shorts och två par kalsonger. Tyvärr hittade han inga tygskor, får leta vidare!
Ångrar nästan att han inte köpte de där läckra solglasögonen på Carlings, han var så tuff i dem :)
(får väl gå och köpa dem i smyg...)

Han var på Systemet så nu har jag alkohol ifall någon vill hitta på något med mig. Flupp gav mig ett förslag, men jag vet inte om jag vill åka iväg så långt när jag ska jobba imorgon och på söndag. Vore skönt att vara på något ställe där jag kan gå hem när jag känner att det är dags!
Dr.Alban kommer till Stadt ikväll, jag får väl gå dit ;)


Ni som bor ensamma, vad hittar ni på på dagarna?
vad gör ni för att underhålla er själva? tittar på tv? sitter vid datorn? sjunger en sång? leker en lek?
jag kan inte komma på något vettigt att göra. Förslag tack!

Ensammast i lgh 60,
Alexandra lindgren

1 kommentar:

Andreas sa...

Dyra syster. Vi som bor ensamma tittar antingen på en fräsig film eller studerar något vi vill lära oss. Främst beger vi oss dock utanför hemmets lugna vrå och träffar våra vänner, då vi anser människan mer än hon tror vara ett flockdjur.

Bror