onsdag 30 juli 2008

badat med Minis!

Vissa människor kan få mig på så extremt dåligt humör. Vissa kunder på JYSK till exempel. Idag kom det in tre halvtanter (människor mellan 40-75 år). De hade med sig ett barn som de hela tiden tjatade på. När ungen sa hej till mig svarade jag såklart hej tillbaka. Sedan började hon fråga en massa konstiga frågor som jag inte hade tid att besvara, hörde dessutom inte vad ungen sa. Hon pratade inte rent!
Tanterna skrek och gormade "Här borta är parasollerna!", "var har ni det billiga täcket ni har på annons?". Efter ett bra tag kom de till kassan, då skulle de peka på varenda vara och säga "den kostar det och den kostar det". Priset går in i datorn så de behöver inte tala om för mig vad saker och ting kostar. "nu får du hundra kronor av mig, då ska jag ha 45 tillbaka!". jag kan räkna! usch, irriterande start på dagen!

Annars har dagen varit hyperstressig, nästintill kaotisk. Vi sålde för 122.000 så vi fick inte så mycket mer gjort än att stå i kassan eller leverera ut varor på baksidan. Hoppas folket är lite lugnare imorgon :)


Jag och mattias beställde mat från Chinaköket (eller vad heter det?) idag. Riktigt gott!
Till maten tittade vi på the simpsons och family guy. Jag scrappade ett kort och en layout. Nu har jag suttit vid datorn en stund och känner att jag borde sova. Om några timmar ska jag upp och jobba igen. Trist att jobba till stängning imorgon också (tredje dagen i rad), men på torsdag är det "bara" till 18:15. Fredag-söndag är jag helt ledig, gud så skönt det ska bli :)
Jag har bara schema till vecka 33 så efter det gäller det att jag har fått ett nytt jobb. Eller iaf att jag söker en massa. Nu vet jag vad Flupp tänker ("jag sökte säker 80 jobb, man måste..."), och jag ska försöka ta till mig av hennes ord. Hon är trots allt en mycket vis ung kvinna :)

Imorse bestämde jag mig för att ta ett bad. Minis satt på badkarskanten precis som han alltid gör. Han ville leka lite med vattnet och stcka ner en tass, sedan skulle han dricka och stack ner huvudet. efter att ha upprepat detta ett par gånger ramlade han såklart i. Minis blev inte direkt rädd, han såg ganska lugn ut. jag lyfte upp honom och då klöste han sönder mina axlar och min rygg. Mattias fick komma till undsättning.
Frågan är om han fick "blodad tand" och tänker fortsätta bada elelr om han blev avskräckt? Time will tell...

Nej, nu ska jag nog bege mig till sängen. Först ska jag pussa på Mattias! <3
Har kommit på att jag lägger in bilder väldigt sällan numera, ändring!

Ännu en tisdag,
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: