torsdag 3 juli 2008

Ordet minneslucka på kartan!

Hallå där!
Jag kanske inte har berättat för er att jag har klippt håret?
I tisdags gjorde jag det, trevligt!
Nu är håret grått och lila/brunt. Det grå ska övergå till en vitare nyans inom kort. Slingan som tidigare var brun är nu lila/brun. Ganska läckert faktiskt!


Inatt satte Mattias ordet "minnesluckor" på kartan här hemma!
igårkväll var han på invigningsfest på Centrumhuset. Det var bara för de hantverkarna som hade jobbat där. Där drack han en massa öl och grejer. jag ringde honom vid 2330 och frågade om han ville ha skjuts hem senare, han kunde gå sa han. Vid 01:46 ringer en mycket full Mattias och frågar om jag kan ta hem honom, han kunde inte gå. Helt plötsligt säger han "jag måste spy" och sedan förstår ni kanske vad det är jag hör i andra änden av luren. Mycket trevlig uppvakning! :/
Jag klädde på mig och hämtade honom!
När vi kom till parkeringen fick jag leda honom in i lägenheten. Han höll på att ramla i trappan och dra ner mig i fallet. Som tur var kunde jag räta upp honom.
När vi väl kom in gick han in på toaletten. Självklart somnade han på golvet där inne. Jag fick klä av honom och dra honom till sängen! Efter ett tag skulle han kräkas igen och somnade då med huvudet i toan. Jag blev irriterad på att han betedde sig som en 14-åring så jag spolade i toaletten när han låg där! :)
(han hade inte huvudet i!)

Tillsist somnade han i sin säng!
Imorse påminde jag honom om vad som hade hänt inatt, men han kom inte ihåg något. Tur att jag tog kort på när han låg på golvet igår så jag hade bevis :)
Jag undrar när han ska lära sig :)


Just nu är jag nervös!
Idag (om 30 minuter) ska jag till läkaren. Hon ska kolla mina leverfläckar och eventuellt ta bort någon. Jag avskyr sprutor, jag är rädd!
Jävla Hans Johansson som tvingar mig att utsätta mig för det här ännu en gång. Jag följde HPs tips om att lämna en kommentar om läkaren på internet. Tyvärr tillät de inte min kommentar, man fick tydligen inte skriva att läkaren var omänsklig. Dåligt tycker jag! Jag dkulel faktiskt kunna säga det direkt till honom, han ÄR omänsklig! finns det någon som tycker att han behanldar sina patienter bra? aldrig mer Hans Johansson! no way!

Nej, nu måste jag gå ser jag. Efter läkarbesöket ska jag till JYSK och jobba. Känns inte helkul, men så är livet. Det blir pengar! Jag är ledig tom torsdag veckan därpå så jag ska väl inte klaga!

Ha det så bra, jag ska lida av en eventuell spruta :/
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: