onsdag 5 september 2012

En sommar full av träning

Nu har det gått några månader sedan jag skrev det HÄR inlägget. Jag vet inte om jag var så säker på att jag skulle klara av att vara nyttig och motionera hela sommaren då, men nu i efterhand måste jag säga att jag har lyckats riktigt bra.
Jag vägde 63,7kg då och imorse vägde jag 60,5kg. Jag har alltså gått ner i vikt som jag ville, men viktigast av allt är att jag har blivit smalare. Mina "kärlekshandtag" har försvunnit och mina lår är på god väg att bli mindre de också. Tyvärr mätte jag mig inte i maj så jag vet inte hur många cm det rör sig om.

Jag är riktigt stolt över hur duktig jag har varit den här sommaren. Jag är annars inte den personen som går upp någon timma tidigare varje morgon bara för att gå ut och gå. Nu har jag blivit det och det känns riktigt bra!
Nu gäller det bara att hålla i det hör och fortsätta med mina promenader, joggingturer och cykelpass till och från jobbet.

Workouts i maj   

juni

juli

augusti

totala workouts maj-idag

Som ni kan se har jag försökt gå varje vardag, förutom de dagar då jag började jobba klockan 8 på morgonen, då gick jag inte.
Under juli  månad hade jag semester så då försökte jag ta det lite lugnare, men en hel del promenader blev det då också.

I lördags gick jag tjejmilen och idag gjorde jag nästan en repris på den. 9.34km gåggade (gå/jogga) jag och det var riktigt skönt. solen sken, men det blåste lite väl mycket.

Nej hörrni, det här har jag gjort bra. Från att ha varit noll motiverad till att bli väldigt motiverad.
Ni kan ni också, kom igen ;)

Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: