måndag 10 september 2012

Tjugofyra år!

I fredags blev jag väckt tidigt på morgonen av att Anton kom sjungandes in i sovrummet tillsammans med Mini, Mozart, en ljusbricka och paket. Min födelsedag skulle firas!

Anton hade köpt så mycket fina saker till mig, saker som jag egentligen inte har önskat mig. Saker som Anton vet att jag är intresserad av eller som han vet att jag tycker om eller behöver.
Jag är så glad att jag har honom, att han har sådan fantasi.


"Ja må du leva!"
Den tjusiga mössan var en gåva från Anton

Mina presenter från Anton och kissarna

Nya bordstabletter

Blåvitt i köket

Frukt&bär-boken får nu samsas med Plura på kökshyllan

Den vackra rosen från Hjärtat

Lite senare på eftermiddagen kom posten och med den många fina paket.
Från min älskade syster fick jag fina salt- och pepparskålar och en vacker liten tavla som nu hänger i köket.
Min kära bror hade stickat en grytlapp till mig. Otroligt fint gjort av honom! (den hänger så klart tillsammans med den blåvita i köket!)
Mamma och pappa hade fört över pengar till mitt konto och skrivit ett litet brev där de sa att vi skulle shoppa tillsammans någon dag framöver.
Från farmor och farfar fick jag ett jättefint kort och av Jenny fick jag ett presentkort.
Jag blev väldigt glad över allt detta, tänk att man är så omtyckt :)
(dessutom damp det ner två paket som jag köpt på tradera, skoj!)

Framåt kvällen dök det upp lite fikagäster här hemma. Först kom Ulf (Antons pappa) en snabbis. Med sig hade han jättefina rosor, choklad och lotter. Med vinst! :)
Något senare kom Lotta, Pierre och Elias med en jättevacker ugnsform från Rice. En sådan har jag kikat på länge, men det är inget jag har velat unna mig. Nu har jag en och den ska få gå varm (haha, ordvits) i höst och vinter.

Vacker form från Rice

Sist,men absolut inte minst, kom Antons kompis Johan hem till oss. Han hade med sig en murgröna i kruka till mig, hur gulligt som helst. Den står nu prydligt på fönsterbrädan i sovrummet.

murgröna

Jag vill tacka er alla för att ni gjorde min födelsedag så bra. Trevligt sällskap, mycket omtanke, fina presenter och gott fika. Perfekt!

Nu är jag då alltså tjugofyra år gammal. Eller kanske tjugofyra år ung, det blir väl vad man gör det till. Ung låter bättre än gammal så så får det bli. Ung!
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: