onsdag 29 augusti 2012

Tjusiga krukor och vacker katt

Det här med att få hem en ny soffa kombinerat med lön kan man se på två sätt. Bra för att man har råd att piffa till hemmet och göra det mysigare. Dåligt för att man gör av med så mycket pengar på (onödiga?) saker.

Idag var jag nere på Style it och fixade håret. Efter det svängde jag in på Åhléns för att se om de hade något fint till vardagsrummet. Om de hade!
Prydnadskuddar och filtar hade jag kunnat köpa hur mycket som helst. Och tyger, massor av fina tyger.
Det som fick följa med mig hem var två "betongkrukor" i olika höjder. Riktigt snygga.
Till dem hittade jag en murgröna på båge inne på Buketten och två små plantor Hjärtan på tråd inne på Kjelles. Ett farande över hela stan blev det, men det var det värt.
Titta bara så snyggt det blev i fönstret!



Grönskande i fönstret

Vacker herre


Mozart ville såklart vara med och inviga krukorna. Han är så vacker i sin grå skrud, smälter in väldigt bra.
De där två (underbara, fantastiska, vackra, bästa och mest älskade) kattuslingarna som bor här hos oss har varit sociala, men väldigt trötta hela dagen. Så fort jag har gått till ett annat rum har de följt med, hittat en bra plats och lagt sig och sovit. Tänk om man hade det så bra att man kunde vila hela dagarna?

Krukor Alice 99:- och 79:- Åhléns
Murgröna på båge 79:- Buketten
Hjärtan på tråd 59:-/st Kjelles


Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: