söndag 13 januari 2008

En dag i Sundsvall

gårdagen blev bra den!
god mat och trevligt sällskap!
vi såg National treasure, den var väldigt bra.
eftersom jag inte visste om jag hade sett 1:an så tittade vi på den på torsdagen. bra med en uppfräschning innan 2:an :P


Idag låg vi kvar i sängen till lite innan 12 på morgonen(dagen). sen gick jag upp och gjorde en ordentlig frukost. kokade ägg, kokade gröt och värmde bröd i ugnen. sen väckte jag Mattias och vi åt. det var mycket gott, längesedan man åt en så bra frukost. det var nog när vi var i Ödeshög i julas, "yahoo!" :)

Vi bestämde oss för att åka till Birsta, Sundsvall. skrev en lista på vad vi behövde på IKEA och duschade. vid 15.10 var vi inne på IKEA och började shoppa. hela kalaset gick på ca 800 kronor. vet inte allt vad vi köpte. glas, diskborstar, lampa till hallen och sovrummet m.m. roligt med nya saker!

sen gick vi in på Birsta och shoppade lite där. en cd-penna, lite grejer på apoteket, kalsonger och blomkrukor.
Resan hem var läskig och oroande. det snöade som aldrig förr och det var halt. så fort man kom ut i snön på sidan av vägen började bilen åka som den ville. man blev lite nervös då och då, men som tur är sitter jag nu här helskinnad.


När vi väl kom hem blev mina fingrar gröna. jag plockade fram blomjorden och krukorna jag hade köpt och började plantera om köksblommorna. nu trivs de som aldrig förr. större krukor och ny jord. kan det bli bättre?

mattias monterade lampor så nu lyser det här. Riktigt trevligt faktiskt!

Nu ikväll tittade vi på "SAgan om konungens återkomst" och sedan pratade vi en stund. Om allt möjligt egentligen. Allra mest om en speciell sak, men det tar vi inte upp här. Nu får vi bara hoppas på det bästa, vänta in tiden!

Antingen blir det sängen nu (klockan är ju ändå 00:39 lördag natt) elelr också sätter jag mig med Mattias i soffan. den som lever får se!

Ha det så bra allihop så hörs vi!

Yours sincerely,
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Sofia Wohlin sa...

Men lilla gumman! Skriv in så där....Nu blir jag ju jätte nyfiken:-)