fredag 25 januari 2008

tacokväll med vännerna

Jaha, då sitter man i pappas kontor, som jag gjort så många gånger förr.
äter smågodis som blev kvar från resan igår och så skriver jag sms. Alla vänenrna vill veta vilken tid de ska komma, vad de ska ha med sig osv. Ett glatt humör och lite pengar till tacosen är allt som behövs. gärna ett roligt spel om de har! :)



ikväll blir det nämligen tacoskväll med vännerna!
vid 18 kommer de på ett led hit (haha, knappast på ett led!). Då har jag förhoppningsvis lagat tacos åt 6 personer och dukat fram allt som behövs.
Min syster kommer hit en sväng sen också så hon kanske får hjälpa till :P
tur att jag hade med min kameran från Hudik, för här ska fotograferas. den här kvällen ska vi alla minnas :)



Mattias blev avundsjuk när vi skulle äta tacos. Därför ska han bjuda Pelle på det ikväll. Sen ska de lana hela natten, tur att man är bortrest då!


Resan gick iaf bra igår!
6 timmars tågresa gjorde mig trött och seg, men det var ingen fara.
Självklart ringde Anna-Karin när jag var i Norrköping ich frågade om jag kunde jobba som idag. Typidkt att de ringde från jysk nu när jag inte kan!
hon skulle iaf göra ett schema för mig nu, hoppas på timmar. hoppas hoppas!
Jag började läsa en ny bok efter att jag läst ut "Resan tillbaka till den vita massajen" (äntligen är jag färdig med boktrion!!!)., Den nya hette "Vägen till kärlek -finn dina inre krafter" av Deepak Chopra. Den komemr bli helbra för mig känner jag. Jag har läst ca 30 sidor och jag har redan börjat tänka annorlunda. den boken kommer att förändra mitt tankesätt, mitt liv!


Igår när jag skulle lägga mig och sova började jag även läsa "Ego girl" av carolina Gynning. Bokmal eller vadå? :P


nu startade jag en låt på datorn som börjar med att någon visslar i en visselpipa. Självklart började Ulli skälla :P
hon är så fin lilla Ulli. Hon blev så glad när jag kom till mammas jobb. Hon viftade så mycket på svansen att jag trodde att hela ryggen skulle gå av! :)
(tur att den inte gjorde det!)


Annars lever livet som vanligt här hemma:
*Dåligt tryck i vattenkranar och dusch
*Det tar 1000 år för varmvattnet att komma
*Max 20 grader varmt inne i huset (svinkallt med andra ord)
*Mor och far jobbar ihjäl sig.
*Ulli skäller
*NisseNeger(Melissa) ligger i soffan och latar sig utan att vilja kela.

Hör occh häpna så ville hon faktiskt kela med mig igår. la sig i mitt knä och kurrade :)


Nu tror jag att jag ska duscha och greja, min syster kan ju komma när som helst nu! Inte för att det är världsviktigt att jag är färdig då, men det kan ju vara trevligt.!.

Hörs en annan dag, troligtvis imorgon!

Tjing tjong!
Alexandra Lindgren


jag vet inte hur vi kunde se så glada ut en dag som denna - morfars begravning 29/6-07

Inga kommentarer: