fredag 18 januari 2008

Jag älskar när han ler

Imorse när jag vaknade tog jag tag i min bok, den vita massajen. Nu har jag endast 100 sidor kvar av den första boken, sen återstår det två till.
Den börjar bli spännande nu, även om jag vrkligen stör mig på att hon kallar honom för "Darling" hela tiden.

Sen tog jag på mig lite sunkiga kläder och gick ut i köket. Väl där letade jag på en kokbok och letade efter ett spännande recept. Jag tog fram mormors gamla recept och fick mig en liten funderare. De enda recepten som fanns var beräknade till typ 1000 personer. Av ett recept skulle man få 15 hålkakor, ett annat 150 bullar. shit!
mormor bakade nog extremt mycket, det måste ha varit jobbigt.

Iallafall, jag hittade ett recept som jag tyckte såg svåprt ut. men icke!
det var superenkelt: knäckflarn med smörkräm imellan.



Jag älskar att se Mattias glad, det är anledningen till att jag bakar. han blir alltid så glad när han kommer hem och er att det finns småkakor hemma! :)
Vi kommer antagligen bli väldigt tjocka av alla kakor och annat gott, men det kan det vara värt. Mattias är så fin när han ler :)


När jag hade bakat klart gick jag och öppnade posten. på ett kuvert papercuttade jag mig själv UNDER tumnageln. jag lever nu med en otrolig smärta. under nageln, aouch!
jag sitter nu och tycker lite synd om mig själv!


Jag är så himla slö, jag vet inte vad jag väntar på. jag MÅSTE ringa och boka en tid för vaccination nu, men jag orkar inte. vet inte till vilket av ställena jag ska ringa. trist!
nu måste jag ta tag i det där känner jag, det är dags nu!

Annars händer det nog inget speciellt idag, vi sitetr cäl framför tv:n antar jag. Jag ska tvinga Mattias att titta på Let's dance ikväll, men han kommer antagligen somna. Han är så söt när han sover i soffan!




Imorgon ska vi på middag hos Christina och Lennart. det blir säkert gott, sist fick vi en underbar soppa. mer av det :)
Det ska bli trevligt att åka iväg, var ju ett tag sen man var där nu.
Dås ak jag passa på att ha min nya jeansklänning som jag köpte i onsdags. den blir nog bra tror jag :)




Nej, nu ska jag duscha, sen ska jag bege mig ner till närmsta postlåda och lägga på grattis-kortet(jag vet att det komemr komma fram på måndag-försent) till Göran. Jag ska även posta Mattias körkortsfoto, han har äntligen skrivit på det nu, slipepr gå med lappen länge till :)

Jag vill skicka en liten hälsning till min mor och far nere i Östergötland. Jag fick hem biljetterna idag så snart ses vi :) <3

Adios,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: