tisdag 8 januari 2008

Hon som ger det ett försök

Här sitter jag i min ensamhet och lyssnar på uppiggande musik. det kan behövas nu, är egentligen ganska trött. ingen vila här inte!

till att börja med satt jag uppe med Therese på msn till 24.00. (jag klagar inte, det var trevligt. kan jag lugnt göra om :P)
sen kunde jag inte somna förrän 01 ngngång. Mattias svettades så mycket så jag bytte sida med honom. tyckte att han kunde få ligga på ett kallt lakan och ha ett torrt och kallt täcke över sig. istället låg jag under hans dyblöta täcke och på de blöta lakanen. vad gör man inte för den man älskar?
jag vet att pappa brukar göra likadant mot mamma :)

jag lär av min far!

Gick upp ihop med mattias vid 06.45 imorse. duschade och åkte till Jysk. massor av irriterande människor som vägrar att blinka i rondeller. finns det något mer irriterande?

Jobbade mellan 8-13, fick 2 timmar mer än jag skulle. det blev iaf 5 timmar, bra med pengar!
Vi planerar ju en resa nu, så det är väligt passande med pengar. själva flygstolarna har vi råd med nu, men det är fickpengar som behövs nu!
ska bli så roligt när(om) vi kommer iväg!
thailand röstar jag på!

När jag kom hem från Jysk startade jag datorn och kikade om något nytt hade hänt lite snabbt. det hade det inte så då gick jag och bakade kokoskakor istället. sen bakade jag hallongrottor som blev extremt misslyckade så de ska slängas.
tillsist håller jag nu på att FÖRSÖKA göra mattias favoriter: jitterbuggare!
jag vet inte ens om jag har ätit det någon gång, men jag följer receptet!
när jag skulle baka ut dem förut så rann den där jäkla äggvitan överallt, men jag ger inte upp. nu ska det bli kakor på Långgatan! iaf på långgatan 41! :)

när mattias komemr hem sen får vi se om han blir glad. elelr rättare sagt, HUR glad han blir :D


Imorgon fyller pappa 46 år!

jag håller på att fixa en liten grej till det just nu, snart ska jag gå med den till posten. hoppas han blir glad! :)

Senare ikväll ska jag bege mig till F&S ihop med Elin och köra ett pass igen. SÅ skönt att ha kommit igång igen! roligt!


Nu ska jag titta i kylskåpet om jag kan göra färdigt kakorna. de ligger nämligen där på kylning. eller, degen iaf! det ska förhoppningsvis bli kakor. jag har alltid sagt att jag inte kan göra småkakor, nu ska mattias få se det! då kanske han slutar tjata :P
han är så söt den där Mattias! :)


ha det så bra allihop så hörs vi snart igen!

Allas eder,
Alexandra Lindgren - hon som ger det ett försök

Inga kommentarer: