måndag 21 januari 2008

En vanlig dag

Imorse, när jag vaknade, läste jag en liten stund. Sen somnade jag om och sov i ytterliggare en timma.
efter det steg jag upp och gjorde lite frukost. I väntan på att posten skulle komma läste jag lite till, fast denna gång i soffan istället för sängen. Nu har jag lite mer än 100 sidor kvar i den sista boken.
Posten kom aldrig, började ana att det var något fel.

Jag gick ner till postkontoret för att lägga på några brev. När jag kom hem igen såg jag att postbilen stod utanför. Ovanligt med bilar, brukar mest vara mopeder häromkring.
Tyvärr fick jag aldrig sakerna jag har beställt från tradera. Jag fick ett brev från Denise, det var roligt. Det var ju ett tag sedan nu!


Vid 16.40 kom Elin och hämtade mig, då var det dags för ett medelpass på F&S. Skönt att röra på sig, även om jag inte var helt motiverad.
Efter passet åkte vi till Ica, Elin skulle handla. jag köpte en "Haiwa" till Mattias, hans nostalgidryck. Själv tycker jag bara att den är relativt smaklös och har en grotesk färg.

När jag kom hem möttes jag av doften av lagad mat. Mattias stod vid spisen och kokade palt. Fläsket var redan stekt, nu återstod bara vitsåsen som jag fick i uppgift att göra.



Jag bestämde mig för att inte ha någon åsikt om palten innan jag hade smakat den, även att det luktade lite suspekt.
När jag väl åt så smakade det inte så mycket. Känslan däremot var jag inte helt glad åt, det var en jätteläskig konsistens. Det var inte min grej precis. Det här med att vara norrlänning är nog inte riktigt jag :P
jag har iaf försökt nu! :)


Idag ringde jag till vaccinationsmottagningen, men de hade bara telefontid på onsdagar. Bättre lycka då!
Jag skickade även iväg sms till mina vänner i Östergötland/Småland och frågade om de ville träffas på fredag eftersom jag är nere då. Cissi, Jessica och Josefine var på, men Kristine och Johanna svarade aldrig. Synd tycker jag. Cissi sa att Kristine antagligen skulle på Brabados med några andra och Johanna skulle tydligen på någon annan fest. Vi får klara oss bara vi 4. det blir helmysigt det också.
jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på, men det löser sig nog. Huvudsaken är att vi träffas!


Nu har jag och Mattis precis haft en TV-stund. först såg vi Navy CIS, sedan bytte vi till 5:an och tittade på Outsiders. Tillslut kollade vi på CSI.
Nu är tv-tittandet över för kvällen och jag ska snart gå och sova.

Imorgon blir det jobb på Jysk. mellan 12.30-19.15 ska jag infinna mig där. Hoppas jag hinner hem tills Ugly Betty börjar, men det lär jag ju göra!
Ska bli skönt att jobba lite igen, behöver ju pengarna.

Som sagt så är det dags att sova nu, hörs imorgon!

With love,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: