lördag 19 januari 2008

En flummig kameradag

nu har vi kommit hem från vår lilla tripp till Christina och Lennart.
Maten var helt suverän, räksoppa till förrätt, potatisgratäng och helstekt kött till huvudrätt och chokladtårta och mosade hallon till efterrätt. är det något de kan så är det att laga mat :)
Mattias moster var också där, trevligt att träffa henne.
Mattias och Lennart smet ganska snabbt upp till övervåningen för att titta på hockey. Undertiden satt vi tjejer och pratade om träning, resor och allt möjligt. det var trevligt!
Måste säga att min klänning/tunika blev en succé :)




När vi kom hem smet Mattias in i köket och åt mangosorbet. han var tydligen sugen på det :P
Sen larvade vi oss lite med kameran och hade roligt. Det tycker jag att man ska ha. Han ville dock inte pussas på bild för det var tydligen en varning. fjortisvarning!

Jag smakade också på sorbeten, men jag tyckte inte att det var något vidare. Hallon eller choklad är bättre. dyrt, men gott!


som sagt så larvade vi oss med kameran :P


Imorse var vi på stan en sväng och köpte lite grejer. ett och annat kort som ska läggas på posten. Sen var jag inne på Illbattingar och köpte en doppresent åt Milleponken. Tyckte nte att det fanns så mycket att hänga i granen där, men jag hittade något iaf. Rea var det visst på det också, gäller ju att passa på!

Inne på Bokia hittade jag en massa spännande scrapbookingtillbehör som jag ska titta närmare på en annan dag.

Nu sitter Mattias och retar sig på att jag inte förstår vad hans spel går ut på. Hur ska jag kunna veta det? jaja, det löser sig nog :)

Idag experimenterade jag med min kamera och lyckades ta ett (enligt mig) mycket fint kort. Jag är så himla nöjd med färgerna i fotografiet. Mera sådant säger jag, mera sådant!
Jag tycker att det är roligt att få till något mer än bara ett vanligt fotografi. Det skulle nog vara ganska kul att vara fotograf, men om jag någonsin ska bli det måste jag träna och gå tusentals kurser. men det vore nog ganska kul?




Tidigare idag tänkte jag på hur mor och far har det där nere i "södra" Sverige?! Har ju hört att det blåser rejält där nere nu. Inte skoj om det drabbar dem. Jag sänder nu mina varmaste och lugnaste hälsningar till dem och hoppas att de har det bra och att de har ström. Strömavbrott är ju inte helkul måste jag säga! Inte roligt alls! Mycket trist faktiskt!
Kände hur vinden tog tag här också förut, tänk då hur de har det nere i Göteborgstrakterna?
Nej, jag vill nog ha en liten rapport av mor och far!

Nu tror jag att jag ska läsa de sista 20 sidorna i den vita massajen. Sen ska man väl sova antar jag? Finns inte så mkt mer att göra denna lördagskväll!
Ni får ha det så bra alla därute!
Hörs imorgon!

Tjoflöjt,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: