onsdag 12 mars 2008

Another day (in paradise?!)

Jaani, då har det gått en dag igen!
Idag jobbade jag mellan 11-18:30. jag städade mattbordet, fyllde upp med handdukar och badrockar. sedan städade jag även vid duschdraperierna, det behövdes. jag förstår inte varför folk ska riva upp saker ur sina förpackningar?!
1 000 000 skyltar skrev jag ut och satte upp, så nu är det prismärkt i butiken.

Idag har det regnat precis hela dagen. tidigare idag öste det verkligen ner. jag klagar inte, jag tycker om regnet. den gör så att snön försvinner :) nu är det bara några snöhögar kvar här och där. lovely!

Nu ska jag däremot klaga.
saker jag avskyr(!!!) i trafiken:
*folk som kör i 30 på 50-vägar
*folk som inte blinkar (allra helst i rondeller)
*folk som inte kan högerregeln

Jag avskyr i stort sett alla trafikanter, förutom mig själv såklart. =)
Tur att jag har så hög musik på i bilen så att det inte hörs ut hur jag sitter där inne och skriker. Idag kom jag på mig själv med att vara larvig. jag tänkte på vad mamma skulle ha sagt: "vad hjälper det att skrika? de blinkar/kör inte fortare iaf hur mycket du än skriker"
visst har hon rätt, men jag blir så förbannad!
usch säger jag bara!


Idag bestämde jag mig för att ha stegräknare på mig. jag tog på mig den innan jag åkte till jobbet och sedan dess har jag gått 14035 steg. det är 10,5 km! 738.6 kalorier!
sedan får man ju såklart räkna bort lite från det där eftersom alla steg inte är lika långa. Jag rör på mig mer än jag tror!
tänk att man går en mil genom att jobba på Jysk. Ändå rörde jag mig inte mer än vanligt idag. nice!
Då behövde jag inte ha dåligt samvete för att jag tryckte i mig godisburken från Dollarstore. Jag var faktiskt inte ensam, alla andra åt också. det var gott, vilken energi vi fck :)

Nu är alla trädgårdsmöbler ute (förutom trä, plast, aluminium). Alla träbord och caféset är framme. Elin, bord till balkonger finns också. precis innanför dörrarna :)


Klockan 05.14 imorgonbitti fyller Mattias 20 år!

tänk så stort, 20 år. fast ändå så litet.

Imorgon åker Andreas till New York. jag har fått nycklarna till hans lägenhet skickade till mig via posten. Nu är allt färdigt, nu väntar vi bara på att det ska bli den 20 mars. Andreas sa att han hade en dator liggandes hemma hos sig som vi kunde använda om vi ville. det är mycket bra, så kan vi göra bankärenden och liknande med den. nice!

På fredagmorgon (typ 03:30) åker Mattias till Milano. där är han tills på måndag. jag hoppas att han kommer få det jätteskojigt där! och att han komemr sakna mig, eller åtminstone tänka på mig. vi får väl se...

För att jag inte ska sitta här hrmma och dö av ensamhet och tristess i helgen har Flupp lovat att ta med mig ut på partaj. Det ser vi fram emot :)
Även om det bara blir jag och Flupp så blir det skoj :)
Ut och svänga de lurviga på dansgolvet. så på lördag kan ni räkna med att se mig på August! (om vi inte är busiga och hittar på något annat?!)
melodifestivalen dissar vi för den här gången. Det blir till att titta på Eurovision sen :)



Middagen idag blev något så lyxigt som ärtsoppa!
orkade inte laga något så det fick bli en konservburk.. :P

Idag betalade jag mitt paket från www.stellas.se
massor av scrapbookingsaker. stämplar med ugglor på, så söta :)

Nej, nu ska jag kika i andras bloggar och snoka lite.
Ha det megabra sålänge.
vi ses på dansgolvet på lördag!

Goa gubbar (Göteborgska...)
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: