söndag 23 mars 2008

Händelser i STHLM

I förrgår strosade vi mest runt på stan, jag köpte en parfym som jag är lite osäker på. luktar den som "jag"? är den för söt?
nu är det för sent att lämna tilbaka de så nu är det jag :P

Vi åt på "Mattias" restaurang, den italienska. Al Forno tror jag den hette?!
Där drack vi ett glas vin var och åt god mat. han åt en pizza och jag åt pasta med oxfilé, vitt vin och grädde. Mycket gott!

Igår åkte vi bort til Universitetet och gick sedan vidare mot Naturhistoriska riksmuseet. Mattias hade aldrig varit där så vi gick dit. Tittade på alla uppstoppade djur och följde jordens tidegång. Vi gick även på Cosmonova, en bio formad som en kupol. Man "ligger" i salongen och tittar up mot taket. Känns väldigt verkligt och häftigt. Vi såg en film om mumier!

Efter det bar det av mot drottninggatan för att lämna tilbaka den värdelösa filmen vi hade hyrt kvällen innan. Sedan åkte vi hem och hyrde en ny film, fast i Liljeholmens lilla butik. Den var bättre må jag säga!

Idag vet jag inte riktigt vad det blir?!
Solen skiner, men det är ganska kallt ute. Jag tror att det blir shopping idag. sedan vill jag nog äta på Koh Pahnjang ikväll, det verkar vara en mysig restaurang.
Annso säger att det är en massa naturförändringar där inne, typ regn och så. Låter helmysigt! Ett besök till Skånegatan får det allt bli :)

Nu ska jag hoppa in i duschen!
ha en trevlig dag!

Shoppingfreak,
Alexandra lindgren

Nu ska jag försöka, jag menar VERKLIGEN försöka!

Inga kommentarer: