torsdag 6 mars 2008

Ett år med körkort!

Sitter nu här med en tallrik spaghetti och köttfärssås framför mig. Mattias var gullig och lagade mat åt mig innan han for iväg. han är nämligen på Manis ihop med sin far och tittar på hockey. Timrå skulle tydligen spela.

vid 11.00 imorse anlände jag till Jysk. När jag hade hälsat på Helena och P-O var det bara att börja plocka ut varor. "Mitt" område blev trädgårdsdynor. Säkert 30 kartonger (om inte mer) skulle upp på hyllorna. jag fick klättra, bära, dra och släpa på de där jäkla dynorna. jag började vid 11 och jag är fortfarande inte klar. Emellan plocket ska man sköta kassan och hjälpa kunder. Dagen gick iaf fort när man hade så himla mycket att göra!
På lunchen kom såklart Jamal upp och skulle äta. jag tror att han har berstämt sig för att äta lunch ihop med mig. jag vill inte! han babblar om så himla mycket skit. hans pappa är SÅÅÅ rik, kan stämma vem han vill eftersom han är en sådan "stor" person i USA. (Om han är så rik - varför praktiserar han då på JYSK?)
jag klarar inte av honom, han blir bara för mycket! usch!
Tur att jag är ledig imorgon!

Idag kom den en kille från Jehovas Vittnen hit. synd att jag inte hade någon Hare Krishnamusik igång just då. det hade varit spännande annars. jag ångrar att jag inte frågade gubben om han verkligen trodde att han är en av de 144(?) som kommer till himlen. varföt just HAN skulle komma dit? tyvärr kom jag på den frågan när han hade gått!
Nej, till rikets sal kommer jag inte gå och lyssna. nej, aldrig i livet!


Idag är det exakt 1 år sedan jag tog mitt körkort! wow säger jag bara, ett år! tiden har gått fort.
jag saknar "Haggan", min favvobil. jag lärde mig att leva med hennes konstiga koppling och att hon bara hade en bandare. Vem behöver stereo när man kan lyssna på "Fantomen", "Barnens bästa godnattsagor", "Kliv in i världens bästa bok - Bibeln" och sådana band?
hon var en bra bil. så fin med sina rostfläckar och hängande kofångare.
Snyggast var hon innan studenten då vi klistrade fast "HG3" med silvertejp i hela bakrutan. jag, Emelie och Hanna åkte runt i Mjölby med det på bilarna. vi var hetast!
jag saknar den tiden, jag saknar mina vänner! <3

jag saknar DEN tiden!



Helt otroligt!
det är snart ett år sedan morfar dog. tiden har som sagt gått fort. jag gråter fortfarande när jag tänker på honom, men jag vet att han är glad. han är där han har velat vara i så många år, hos mormor!
Snart är det 10 år sedan Lizz dog. och mormor för den delen! shit vad tiden går. vad gammal jag blir!


Ja, snart är det väl dags att skaffa barn också?! tiden rinner iväg så himla fort!
Nej, nu ska jag hitta på något spännande att göra!
ha ett bra liv :)


Ett år med körkort,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: