torsdag 20 mars 2008

Storstadstjejen

Nu sitter jag då här och tittar ut över Globen.
Resan gick bra, men tåget var försenat. Jag frågade tjejen i kassan hur vi skulle ta oss till Liljeholmen och hon förklarade för mig. Vi betalade 48 kronor och sedan bar det av.

När vi klev av tunnelbanan visste vi inte riktigt vart vi skulle ta vägen. Förövrigt tror jag att Nybohovshissen fortfarande finbns, det måste jag berätta för Helena.
Det var en megalång backe upp till lägenheten, men när vi väl kom fram var det värt besöket. Det var så skönt att kunna ställa ifrån sig den där tunga väskan och bara ta det lugnt. Nu har vi kikat lite på www.alltomstockholm.se och bestämt oss för att det blir shopping och Vasamuseet. Mattias är helt tokkär i kultur så han vill absolut se skeppet vasa. varför inte?!
Det kanske är intressant?

Nu sitter jag som sagt här och tittar ut över Globen och livet där ute. När jag tänker på hur det ser ut utanför fönstret i Hudiksvall så börjar jag nästran skratta. vad är en rutschkana och ett stort träd mot Globen, en massa byggnader och rörelse?

Nej, det är komiskt hur det kan vara!
Vi får väl se hur framtiden blir?!

Nu ska jag krypa ner hos Mattias i soffan. kasnke äta lite av tårtan som Andreas skrev på en lapp skulle finnas? Eller kanske ta en xider som jag hade med mig hemifrån?
Här finns alla möjligheter! härligt!

Ha det bra i din lilla stad så ska jag ha det bra i "min"

Storstadstjejen,
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: