måndag 31 mars 2008

stökigt!

gud vad fort tiden går!
det är sista dagen i mars månad, imorgon är det april. Året rusar iväg!

Idag har jag scrappat tre stycken layouter. en på larsis, en på mattias och en på mig själv. Nöjd med dem faktiskt, ska lägga upp dem i min scrapblog imorgon. har inte tagit foton på dem än så ni får snällt vänta!

Jag var ute med lite sopor förut, men det är fortfarande mycket stökigt här. Kartonger i hela vardagsrummet, en diskmaskin på köksgolvet och en massa tvätt i hallen. ja, som ni förstår borde jag ta tag i mig själv och städa!
Mattias har åkt till sin pappa för att kolla på hockey så jag får väl göra det själv. eller vänta tills imorgon! :)

Igår köpte vi dill-, persilja- och gräslöksfrön som jag skulle jag skulle ha planterat idag. det får bli imorgon det också! Jag ska även plantera piripiri!
Ska bli trevligt att ha lite egna örter här hemma! jag ska bli en ny Jamie Oliver!

Idag wokade jag fiskspett tillsammans med wokgrönsaker. till det åt vi bulgur, första gången för oss båda. det var godare än ris! nyttigare kändes det också, men vem vet?!
Maten var inte helgod, fisken förstörde lite. jag gillar nog inte fisk så mycket?!
dumt, för det är väldans nyttigt!
Jag har ont i magen nu, kan det bero på maten?
det vore ju lustigt eftersom det inte var något fel på den...jaja!


På lördag blir det inflyttningsfest hos Linda. var det till Rönnstigen hon skulle flytta? Flupp raggade med mig dit så det blir nog trevligt. då ska jag få träffa hennes norska vänenr också, sjunga lite kanske?! ;)
Undrar om Elin ska med? måste fråga! vore trevligt!

Nu ska jag sätta mig i soffan och se om det finns något att se. orkar inte öra något känner jag, inte med den här magverken jag tyvärr har åkt på!

Får se om jag blir utsatt för något skämt imorgon, första april och allt!
den som lever får se!

Timrå eller HV71?!
Alexandra lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Jajjebrajje, Rönnstigen var rätt. Där har jag och Walle också bott. Fast i huset bredvid. Jag ska peka. :) Det blir skoj. Och självklart ska du sjunga för mina norska vänner. Dom kommer antagligen att sjunga för dig också. Bered dig på det! Då får du höra hela kören. Det blir en upplevelse för en liten göteborgs-jänta. ;o) Jag ska ta mig tusan ta och maila dig Niklas, Märta och Theobald nu på studs, så kan du börja träna och imponera. Löööördag! Kramis!