måndag 24 mars 2008

en slapp dag

igår blev det en liten shoppingrunda på stan. Jag köpte två t-shirtar på Monki och ett pat löparskor. ja, ni läste rätt!
JAG ska ut och springa i vår. Mattias och jag köpte nästan likadana så nu ska det springas. Jag måste få upp min kondition lite bara, annars komemr jag svimma. Jag tycker inte om att springa, men nu ska det bli ändring. Om ni ser någon som ser väldigt flåsig och trött ut i spåret i vår så är det förmodligen jag. rädda mig gärna genom att ge mig en paus. stanna mig och prata med mig :)

Sedan fikade vi och hade det allmänt trevligt.
På kvällen gjorde vi oss iordning och åkte ner på Medborgarplatsen. Vi bytte mot den gröna linjen vid Slussen, vilket visade sig vara väldigt onödigt. Det var typ 2 minuters gångväg mellan slussen och medborgarplatsen. Det visste vi inte innan, gud vad vi blir allmänbildade!

Vi letade på Koh Pangan och gick in. det var fullt av folk, en timmas väntetid på att äta. Det gjorde inget, vi satt oss i baren. Vi turades om att betala barrundorna. Jag började lite smått med en cider. den var verkligen äcklig, den smakade som äppelmos fast inte lika sött. jag frågade bartendern om han kunde göra en SÖT drink till mig. han gjorde någon jordgubbsdrink som var mycket god!
Efter det bad jag honom göra en p3, men den slog inte den på Plaza i Linköping. Dit måste jag åka snart, bara för att dricka ne sådan!!!
två drinkar och en cider blev det iaf i baren!

Efter lite mer än en timma fick vi komma in i restaurangen. maten var jättegod, men lite stark. Till det drack jag en breezer. Till efterrätt blev det bananfylld pannkaka med glass fast jag åt bara halva. jag var så himla mätt. Tur att Mattias hjälpte mig då :)
Annso sa ju att det skulle vara monsunregn och åska där inne, men jag hörde inget. jag, vilket mattias skämdes för, frågade servitrisen. han sa att det inte hördes så mycket i matsalen vi satt i, men han lovade att fixa det. EFter någon minut släcktes salen ner och det började "regna" och åska. jättemysigt!
nu fick vi uppleva det också. den baren måste jag till igen :)

Nu idag har vi bara slappat. vi har inte gjort något emr än att titta på en värdelös film på 1:an och ätit prinsesstårta. Vi ska väl göra oss iordning och gå ut och äta om en stund antar ja. Mattias åker ju hem ikväll vid 20.00, sedan får jag klara mig själv i den stora staden. Tills imorgon iaf!

Måste bara säga att pengarna försvinenr oerhört fort när man har roligt!

Idag lade jag ut en annons på www.hudiksvallstorget.se. jag vill köpa en kattunge. om det är någon som vet någon som har kattungar hemma får mer än gärna säga till. håll utkik!

Slappis,
Alexandra Lindgren

jag tror minsann att mina försök gav resultat!

Inga kommentarer: