torsdag 13 mars 2008

Mattias 20 år!

den här dagen började vid 06:30, då klockan ringde. Jag sjöng för Mattias och plockade fram hårvaxet som jag så snällt hade köpt på en lunchrast. fick stressa till stan för att hinna köpa det. alla var ute just då kändes det som. det är en annan historia!

När Mattias hade gått till jobbet gick jag ner till tvättstugan och tvättade alla ljusa kläder. sedan bar det av till Jysk.
Jag var så stolt över mig själv idag!
jag vet att jag inte har så stor kunskap när det gäller sängar och madrasser, ändå sålde jag två sängar till ett värde av 6000 kronor. jag blev så glad och så otroligt stolt. det fick mig att sträcka på halsen och le i säkert en timma :P

På posten hade Mattias fått presentkort på systembolaget av mamma och pappa så det var tvunget att utnyttjas. Vid 17.00-tiden, när jag slutade jobba, åkte jag till stan. Där köpte vi en vårjacka åt Mattais, han kan ju inte ha en vinterjacka i Milano.
Efter det blev det systembolaget och tillsist en middag på Kardinalen. Till förrätt åt jag hummersoppa (mycket god) och till varmrätt blev det Sovlaki. jag älskar tzatziki, synd att den inte smakade så mycket vitlök bara. gott var det iaf!

När vi hade ätit klart begav vi oss till Kasköplan 4, till Larsis och Bozze. Där tittade vi på hockey, Timrå-Modo. Jag var inte precis intresserad så jag sov i soffan medan de andra två satt och skrek och tjoade.

Nu har vi precis kommit hem och Mattias har packat väskan. Nu ska vi sova, jag ska skjutsa honom till stationen imorgon (inatt!!!) klockan 03:30. fatta att jag kommer vara död på Jysk imorgon, men det bjuder jag på :P

Känns trist att Mattias ska åka, men jag hoppas att han kommer få en oförglömlig resa!
jag kommer sakna min lilla plutt <3

Nu sitter Mattias helt naken på golvet med en väckarklocka i handen. Han fick den av sin papa idag så nu ska den installeras. Det är en klocka som lyser på väggen, nu slipper han rulla över på min sida för att se vad klockan är. Mycket praktiskt!

Nej, nu måste jag verkligen sova!
Godnatt allihopa, ha en bra natt!

Trött,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: