fredag 14 mars 2008

Helg utan Mattias!

Lägenheten är verkligen kall och tom utan Mattias.
Kanske hjälper lite om man tar på sig en tröja?!

Inatt skjutsade jag Mattias till stationen vid 03:30. En liten puss och sedan ett "hejdå!". kändes lite väl lite, men det är bara vad jag tycker. Som vanligt rann tårarna nerför mina kinder när jag lade i ettan, blinkade till vänster och svängde ut från vägkanten på väg hem. Jag gick in och lade mig i Mattias del av sängen, men kudden var så kletig efter hans hårvax så det var inget gosigt. Tillslut somnade jag och vaknade med ett ryck lite innan klockan ringde. Det första jag tänkte var "Udinesoffan!"
Min uppgift igår var att sätta "annonsvaru"-lappar på all sakerna som vi har med i veckans katalog. Jag glömde att sätta en lapp på Udeinesoffan. Det åtgärdade jag idag!

Jag gick upp ur sängen och duschade och gjorde mig iordning. Sedan stekte jag ägg, pyttipanna och wokgrönsaker. det blandade jag till en matlåda. det blev faktiskt riktigt gott, även att det låter skumt!

När jag skulle åka iväg till jobbet lade jag i ettan och körde iväg. Eftersom jag hade ettan i var det ingen hög hastighet. På parkeringen körde jag i den där jäkla trottoarkanten. det small till rejält, men jag brydde mig inte så mycket om det. När jag kom fram till Jysk såg jag att det hade blivit ett litet veck på framskärmen. äh, det är sånt man får ta :P


På Jysk gjorde jag nytt space på prydnadskuddar, stolsdynor, innekuddar och en massa andra saker. Det tog en hel arbetsdag!

Jag åkte direkt till Ica och hämtade mitt paket från stellas som hade kommit idag. Mycket fint hade jag beställt. det blev en layout scrappad. änsålänge!

Vid 19:30 ringde Mattias. vi pratade i 7 minuter, det blir så dyrt annars. vi vill inte gärna göra om misstaget vi gjorde när jag var i Bulgarien. 5000 kronor kan man ha roligare för!
han satt på en pub och drack öl, han var "lite smått salongsberusad". Vädret var bra, han gick runt i t-shirt.
de skulle gå och äta en riktig italiens pizza!
imorgon skulle de gå på vvs-mässan. jag hoppas att han får en oerhört rolig resa!


Det är verkligen tomt utan min Mattias här hemma. Det är kallt, ensamt och läskigt i mörkret. hur ska jag klara hela helgen?

Som tur är har jag grannjäntan som tar hand om mig. Imorgon ska vi ut!!!
Jag vill gå ut med en varning här till alla Hudiksvallsbor!
Jag kommer antagligen vara fullare än någonsin då. jag har nämligen planerat att träna med Elin (om hon kan och vill)på morgonen, tvätta kläder och städa lägenheten. Sedan kan man titta på hur jag äter när jag är ensam, just nu nudlar. Jag tycker att det är fruktansvärt trist att laga mat åt mig själv. Får se vad det blir imorgon. med alla dessa faktorer förstår ni nog att jag kommer vingla och sluddra imorgon.
Flupp och jag ska ha skoj!
Synd att Elin inte kunde/ville hänga på. Jag förstår att hon vill se melodifestivalen, det är ju faktiskt final!

Nej, nu ska jag se på "HJÄLP!"
ha det bra allihop
Tänk på mig inatt så att jag inte känner mig så ensam

Ensam och rädd,
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Carin Lindgren sa...

Kan inte förstå varför du ska känna dig ensam och rädd. Det finns alltid några som dagligdax tänker på dig och undrar hur du/ni har det i norrland.......
Puss!
/mor & far & ulla å Nissenege.

Carin Lindgren sa...

Kan inte förstå varför du ska känna dig ensam och rädd. Det finns alltid några som dagligdax tänker på dig och undrar hur du/ni har det i norrland.......
Puss!
/mor & far & ulla å Nissenege.