måndag 17 mars 2008

En jobb(ig) dag!

Min svärfar är snäll han!
Han ringde precis och sa åt mig att svänga förbi hos honom innan jobbet imorgon så skulle jag få en matlåda av honom. han är så omtänksam :)

Mattias vill ju se hockeyn så vi åker väl dit en sväng i alla fall. Ja, ni läste rätt, vi ska åka dit. Mattias (inte världens mest romantiska som ni kanske förstår) vill åka och titta på hockey istället för att umgås med mig. vi har inte träffats från fredag-måndag så jag tycker att det är illa. Mycket illa!
Undrar om han älskar mig?

Jag ska åka och hämta hononom vid stationen om typ en timma. ska bli roligt att få se honom igen <3


Idag jobbade jag mellan 8-19:15. Mellan 8 och tio över satt jag utanför portarna ihop med en sängleverantör och väntade på att P-O skulle komma och öppna dörrarna. Jag har ingen egen nyckel!
Vi pratade om allt möjligt, våren nere i Skåne, hur det var när E4:an gick genom Ödeshög, ja allt. Tillochmed hur det var att jobba 14 dagar i sträck och vara ledig 7. Tänk att sova i sin lastbil i två veckor?! fy!

När P-O väl kom fick JAG ta hand om sängleveransen. Det var 16 sängar, 15 paket med medar och ett paket med sängben. Fatta vad tungt för mina små armar!

Dagen gick ganska fort ändå, fanns hela tiden något att göra. Jag ringde och sa till folk som hade bokat möbler att de kunde hämta dem för att de hade kommit hem nu. alltid lika roligt att mötas av glatt folk!
Jag tror att jag hade en provköpare idag. det var en kvinna som var så himla frågvis och intresserad. hon ville ha en resesäng, men jag tipsade om en självuppblåsbar madrass. JAG tog initiativet till det, mycket bra. Efter det ville hon titta på täcken. Då gav jag henne flera alternativ och frågade om hon inte behövde påslakanset till det. mycket bra.
det slutade med att hon köpte ett täcke och en luftmadrass. i Kassan tittade hon ner på mitt bröst, på min namnskylt. Hoppas att hon var en provköpare, då borde jag få högre poäng än sist. Hopaps den här provköparen nkan stava till mitt namn, den förra skrev "Alexsandra" och "Aleksandra" på pappret. pucko!

Imorgon jobbar jag mellan 8-18, ännu en mördardag!
Då ska jag och P-O inventera stolsdynor, prydnadskuddar och överdrag till prydnadskuddar. Det blir bra för jag har sorterat det som en galning idag.

Det är ganska galet egentligen. Jag har jobbar två fulla månader nu och efter torsdag har jag inte längre något schema. jag vet att det komemr bli mycket i sommar, men jag vet inte hur det blir i april och maj?!
Anna sa att hon skulle vara ledig i september, då får jag säkert jobba. det känns väldigt bra!
Jag behöver alla pengar jag kan få just nu!

Idag blev jag så extremt irriterad på praktikanten. han går mig på nerverna!Han ska hela tiden rätta mig fast jag inte har fel, det stör mig som satan. Jag har ju inte ens fel. dessutom säger han så opassande saker när vi står i kassan eller också babblar han så mycket med mig att kunderna tror att jag är upptagen. Fattar han inte att vi jobbar? att vi ska hjälpa kunderna? åh!
När han ska berätta något stamamr han fram det, skrattar och rör vid mig. han ska hela tiden få min uppmärksamhet genom att ta på min axel. Jag stod och bläddrade i en telefonkatalog för att se så extremt uttråkad och ointresserad ut som jag vra. han fattade inte vinken!

Idag kom det in en kund som hade hittat en rosa/röd 100-lapp på golvet inne i vår butik. Antingen är det någon som har rånat en Securitasbil så att en färgpatron har exploderat eller också är det någon som har tvättat den ihop med röda kläder!
Den var äkta för det hade alla märkningar och vattenstämplar. Spännande!

Loomiskillarna var inne hos oss idag så det kanske är deras färgpatron som har exploderat?


Nog om den saken. Imorgon är det en ny dag, en dag närmare Stockholm.
Jag hoppas verkligen att Mattias kan tänka sig att vara lite romantisk när han kommer hem. En liten puss iaf! mwn man vet aldrig, något har hänt med honom ?!

Nu ska jag sätta mig framför TV:n och se vad den har att erbuda!
ha det så bra så hörs vi imorgon!

På återseende,
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: