söndag 30 mars 2008

Rörmokar-assistent

Det här blir det andra inlägget för dagen, måste kompensera för de gånger jag inte skrev i veckan :P
Idag klev jag upp och gjorde mig iordning. jag tog på mig den nya t-shirten från Monki, som är jätteskön faktiskt.

Vid ungefär 16.00 bestämde vi oss för att åka och handla. jag satte på en maskin med mörk tvätt och skrev en notra. en lång sådan. vi köpte diskmedel till vår nya diskmaskin (första gången vi fick komma överens om vilken diskmedel vi skulle ha!), en massa mat och andra nödvändigheter. Hela kalaset gick på 1300 tror jag, så kan de vara. mat är dyrt!

Vi åkte hem till Näsman och hämtade vvs-bilen så att Mattias skulle kunna byta blandare och liknande. jag fick leka rörmokar-assistent en stund, måste säga att jag var duktig.
Nu sitetr den nya blandaren på plats. den var väldigt hög, men det blev fint. Fungerar gör den också. Tyvärr var en av slangarna på diskmaskinen för tjock så vi kunde inte få ner den genom hålet. mattias ville inte fila hålet större så han skulle låna hem en borr från jobbet imorgon. det blir bra, då kan vi diska imorgon!

Idag lagade jag räk- och chilipaj och en stor blandsallad. det blev mycket lyckat och gott. Mattias blev så glad så. jag har köpt jäst för nu ska det bakas. jag har inget jobb förrän den 14 april så nu ska det scrappas, slappas och bakas. jag kanske borde ta reda på alla kartonger som ligegr utspridda i lägenheten också. det blir så när man har köpt diskmaskin och bokhylla. skräpigt!

Nej, nu ska jag göra sällskap med Mattias i sängen. bara tandborstning som gäller först! sov så gott allihopa!

Rörmokar-assistent,
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: