tisdag 27 november 2007

Hon som leker

Nu sitter jag här igen, det var ett tag sedan sist!
Om ca 45 minuter börjar jag jobba, så jag ska väl bege mig dit om ett tag!

Helgen var jättekul. Väldigt roligt att träffa Elin, Flupp och Sofia! hade roligt hela tiden, ni är verkligen galna. :)
jättegod mat bjöds man på, vilken kock hon är den där Flupp :)

Utgång på August med dans och sång. Mycket jobbiga gubbar ute bara, men det får man räkna med. Irriterande att en gubbe slog till mig i huvudet när han höll på att ramla, men det får man ta antar ja. det gjorde inte superont. :P
Sen var det en rullstolsburen kille som slickade sig runt munnen när han såg mig haha! :D

På söndagen var det jobb på Jysk. sen ringde jag mamma i 2,5 timmar när jag kom hem från jobbet. Pelle var här då och lanade med Mattias så jag hade ändå inget att göra. Nu har jag pratat om allt möjligt med lilla mamma, så trevligt så. Irriterar mig fortfarande på att bingolotto är snabbare i Ödeshög :P

Igår var det jobb igen då. 300 betalande kunder, vilket innebär att det var extremt körigt och stressigt i kassan. jag var ensam där så jag höll på att få panik :/ men men, det blir pengar :)
Sen åt vi rösti, grillad ryggbiff och kantarellsås. hur gott som helst!

nu har jag varit nere i tvättstugan och bokat en tid på torsdag morgon. måste verkligen tvätta. det rinner snart över ur tvättkorgen;)

jag har även varit lite rolig:)
mattias har tjatat hur länge som helst att han vill ha kladdkaka. nu har jag bakat en åt honom och ställt in den i kylskåpet. på ytterdörren har jag satt en lapp där det står "Mattias, här börjar DIN resa". Innan för dörren ligger det en massa pilar och uppmaningar. han får först gå till vardagsrummet och sätta på sin dator. sen ska han välja en låt som "ger honom välbefinnande". sen ska han gå på toaletten och tvätta händerna. sen leder pilaran in i sovrummet. där skrev jag "hmm...? jag tror du har gått lite fel nu, men när du ändå är här kan du ju bädda sängen" :) efter det leder pilarna in i köket och sedan in i köksskåpet. "ta fram en liten tallrik och en sked". sen kylskåpsdörren "här inne finns det något du komemr att tycka om!". inne i kylskåpet finns en lapp där det står "KLADDKAKA! låt det väl smaka, älskling!"..
gulligt va? :)

nej, nu börjar klockan bli lite för mycket. jag borde bege mig till jobbet nu. sen ikväll när jag slutar ska jag åka till ica och hämta ut ett paket..undrar vad det kan vara? har faktiskt inte en aning...:D

ha det bra så hörs vi!
hej förresten mamma. har fått reda på att hon läser min blogg :)

Alexandra lindgren - hon som leker

Inga kommentarer: