onsdag 15 september 2010

Från kefalonia

Här sitter vi nu, på ett internetcafé och bloggar samtidigt som vi smuttar på en drink. En Miami beach, kan rekommenderas!
Jag har betalat 20 kronor för 30 minuter så nu ska här tas vara på tiden.

Vi har haft en fantastisk vecka änsålänge med massor av underbara händelser. Havet är fantastiskt och turkosblått. och varmt!
Inte alls som Dellen den 10 juni ;)

Vi har varit i Argostoli och sett havssköldpaddor, druckit massor av drinkar, badat i havet, solat tills vi har storknat och idag har vi varit på en rundtur runt ön. Vilken fantastisk ö!
Höga berg med svindlande serpentinvägar, bergsgetter, vildhästar, nunnekloster, vinprovningar, underjordiska sjöar, 150 000 000 år gamla grottor och en helande gud. Alldeles underbart!

Imorgon bär det av till havs med en glasbottenbåt där vi kan se vad som sker under ytan. Kaptenen ska grilla på stranden och ge oss lerinpackning. Vi ska bli så bruna och snygga!


Maten här är fantastisk, vi har provat massor av olika restauranger. En ny varje kväll ;)
Souvlaki, tzatziki och baklavas är bara ett urval. Ikväll vet jag inte riktigt vad jag är suger på, det återstår att se.

Om ni vill se bilder från vår resa så rekommenderar jag er starkt att gå in på mammas blogg.
Jag är nämligen inte så rik att jag vill mobilblogga för 40 spänn per gång ;)

Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: