onsdag 26 oktober 2011

dagens inköp

Nu har jag precis kommit hem från Ica Maxi, 4 påsar rikare.
Jag har anmält mig till att bli testlagare på ICA så då blir det en hel del konstigheter man får med sig hem, t ex pitabröd och curry paste. Det ska bli kul att testa något nytt :)

dagens inköp

Inte bråka om maten, pojkar


Idag ska jag laga någon form av lasagne till Anton. Tänkte använda mig av gröna lasagneplattor (spenat), nötfärs, färska tomater och kantareller. Kanske att en bit purjolök dyker ner i pannan också, man vet aldrig :)
Jag ska iväg på tre-rätters middag hemma hos Elin. Kanske att man skulle ladda upp med lite mat innan, på hennes ledtrådar lät det mest som att vi skulle bli serverade alkohol och stryk ;)

Förrätt i agent 007s favoritglas, varmrätt som är kanske kicki Danielsons älsklingsrätt och efterrätt inspirerad av Paolo Roberto. 

Nu ska jag sluta trycka i mig kolor och göra som Mini och Mozart, vila!
Alexandra Lindgren




Inga kommentarer: