måndag 21 maj 2012

Träning med Endomondo

Efter duschen imorse skulle jag smörja in mina ben och såg mig själv i spegeln.
Visst, man kan inte kalla mig tjock (kanske inte ens mullig?), men nu är det dags att göra någonting!
Lite sent att börja tänka på beach 2012 nu, men bättre sent än aldrig.
Mitt mål är att gå ner från mina 63,7kg till kanske 58kg (fast 60kg kan duga) samt att få fastare lår/rumpa/armar.
Detta ska jag nu alltså (är det iaf tänkt) lyckas med genom att röra på mig mer och att äta bättre. Inte trycka i mig en massa godis och andra sötsaker. På helgerna kan jag få unna mig något ibland, men under veckorna behöver man inte äta en massa strunt.
LCHF funkade bra både för mig och Anton förutom det faktum att jag är så dålig på att dricka vatten, vilket är ett MÅSTE vid en sådan kost. Dessutom är det lite för dyrt att hålla på med under en längre tid.

Jag skickade iväg en förfrågan till både Walle och Elin om de ville gå ett varv runt Lillfjärden med mig, men Walle skulle röja hemma och Elin jobbade så jag fick snällt gå själv.
Jag laddade ner appen "Endomondo" för att kunna se hur fort och långt jag går, hur många kalorier jag bränner och lite andra intressanta fakta.

Hittills idag har det blivit 3,48km powerwalk och 5,37km cykling, känns bra :)
Vore dock skönt med en ny cykel, min "Svarta Solveig" gnisslar lite väl mycket och har tyvärr inga växlar. Uppförsbackarna, som Hudiksvall är byggt på, tar död på mig!



Nu ska jag slänga in lite kläder i diskmaskinen, sen blir det kanske en promenad till ICA för att handla lite.
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: