tisdag 14 april 2009

hungersnöd

Jag hade planer på att vara duktig idag, att städa lägenheten och tvätta kläder. Det fanns ingen tvättid förrän mellan 19-21, då tappade jag suget!
Jag har diskat nästan alla disk och handtvättat tre plagg som icke får maskintvättas. Det är nog det jag har gjort.

Min hjärna går på högvarv, jag har funderat på vad vi behöver handla hela dagen.
Ni förstår att det är väldigt jobbigt att gå runt och vara hungrig en hel dag. Jag vet att det finns folk som har det värre, men nu gäller det mig. Vi försöker att inte tänka på andra ett tag, ok?

Vårt kylskåp innehåller saker som smör, rhode islanddressing, kaviar, tacosås etc. Inget ärbart! Vårt skafferi innehåller mjöl, socker och annat trist. Frysen är nästan tom, det som finns är bullar som jag har bakat. Känns inte så hälsosamt att bara äta sådant! (vi åt en hel påse igår. Dagen innan det tryckte jag i mig en påse själv!)

Jag vet inte varför vi har låtit det gå så långt innan vi har åkt och handlat mat. Jag antar att det har berott på att batteriet var urladdat på bilen och att det sedan var punka på ett av sommardäcken(som vi trodde iaf). Nu vet vi att däcket är helt så ikväll ska vi handla!
Jag har skrivit en ganska lång och väldigt kladdig nota på vad vi ska ha!


Vet ni vad det allra konstigaste är?
Det jag är som mest sugen på är sill. Jag brukar avsky sill!
På midsommarafton har jag alltid ätit korv eller skinka istället för sill. mamma och pappa har sagt åt mig att smaka, men nej.

I fredags, när vi åt middag hos Larsis, åt jag ca 10 sillbitar. Vanligtvis äter jag kanske en halv och tycker att den är torr och tråkig att tugga på. Nu tycker jag att det är gott!
Konstigt!


Förövrigt tycker jag att ni ska gå in på min pappas blogg och lyssna på när Andreas pratar kinesiska. Spännande!

Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: