onsdag 17 mars 2010

fortfarande besatt!

Det där med att Twilight-beroendet var över stämde inte riktigt. Jag är fortfarande besatt!
Jag tittar på lite olika klipp på Youtube och upptäcker efter en stund att jag har kommit in på Twilight-klipp. Har jag blivit kär i filmerna också nu?
Jag har bara sett den första och gillade den inte då, men det kanske jag gör nu? Man kanske ska ha läst böckerna först för att uppskatta filmerna?
Samtidigt blir jag irriterad över att karaktärerna inte ser ut som de ska. De känns inte lika vackra i filmerna. Inte lika magiska eller underbara. Nej, jag tror fortfarande att jag skulle bli besviken om jag såg alla filmerna, men man kanske skulle ge dem en chans?!

Jag känner mig som världens största fjortis när jag skriver om det här. Inte bara för att  jag hittade böckerna under kategorin "Ungdomar 10-15 år" på Ica, utan också för att jag alltid har tyckt att folk som blir besatta av Twilight är just fjortisar. Som om den sagan vore något märkvärdigt?!
Saken är den att den ÄR märkvärdig. Åh, jag får panik!
Å ena sidan älskar jag den här sagan, å andra sidan hatar jag den för att jag känner mig som en tönt.
Jobbig situation!
Jag tvingar mig själv att sluta tänka på det här, men som ni märker kan jag inte hålla mig särskilt länge!

Nu ska jag hoppa in i duschen, sedan ska jag ta en promenad i det härliga vårvädret. Värmande sol som smälter isen. Härligt!
Hoppas våren snart hittar ner till Ödeshög så mamma kan få bli lite glad. :)
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: