tisdag 30 mars 2010

minnen

Under fliken "news" på Spotify fanns en, enligt mig, ung pojke som har släppt en skiva. Justin Bieber.
Jag har ingen aning om hur känd han är, men han har spelat in låtar med bla Usher och Sean Kingston så han kan ju inte vara helt nollad.

Jag lyssnar på skivan och hittar en låt som känns så högstadiet och obesvarad kärlek för mig. "Common Denominator" heter den. Jag har inte lyssnat på texten, men själva sången och melodin påminner mig om alla gånger jag lyssnat på Mariah Careys låt "My All" och gråtit.
Eller alla gånger jag lyssnat på Westlife och skrivit dikter. Alla dessa fåniga dikter jag har skrivit i mina dagar.

Iallafall, den här låten får mig att minans dessa tider.
Lyssna på den :)
Common Denominator - Justin Bieber
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej

Har länge letat efter "Vem" med Grönvalls utan att veta vilka det var som sjöng eller vad låten hette.
Hittade den här på din blogg!!
Tusen tack!!

hasse i Sälen