måndag 22 november 2010

Älskade familj, this is important! :)

Älskade mamma, pappa och syster! (och alla andra nyfikna :p)
Vi måste ta upp det här med att jag träffar nya människor här uppe i norr. Jag har blivit bra vän med Lisa och genom henne träffar jag många fantastiska människor. Jag lär känna grannen. Jag träffar på  människor både här och där. Ja, jag fäster mig mer och mer vid Hälsingland och Hudiksvall iochmed att jag träffar mer människor, får fler kompisar.
Ni är rädda att jag aldrig kommer flytta ner till exempelvis linköping och ibland kan även jag vara det. Ibland kännns det som att jag har det riktigt bra här uppe. Jag har mina vänner som jag verkligen tycker om och jag har ett fast jobb. Det jag inte har nära ä min familj.
Vissa dgar kan jag råta av saknad efter er, andra dagar är det ganska skönt att få lära känna en stad (och mig själv) på egen hand. Mina vänner från Östergötland med omnejd saknar jag såklart också. Jag hoppas och tror att mina riktiga vänner klarar av att hålla vänskapen levande medan jag bor här. den dagen jag flyttar hem vill jag såklart ha kvar mina vänner.

Dagen då jag flyttar hemåt kommer komma, jag lovar. Jag måste bara komma på vad jag vill göra med mitt liv innan dess. Inte så lyckat att lämna mitt fasta jobb och flytta utan att ha någon inkomst.
Om ni vill att det ska gå fortare för mig att flytta så får ni gärna hjälpa mig med att komma på vad jag ska göra. Vad är jag bra på?
vilket yrke skulle passa mig?
vem är jag?

Ni verkar bli oroliga varje gång jag nämner ett nytt namn i mitt liv. Jag ska flytta hem, men tills dess tänker jag inte sitta ensan i min lägenhet. Jag tänker umgås med mina vänner. Jag tänker supa mig full  och dansa tills jag ramlar av utmattning. Och skulle jag träff a någon och bli kär så får jag väl ta med mig den kärleken till Östergötland. Svårare än så är det inte ;)

Nej, nu ska jag lämna det här konstiga humöret jag befinner mig i och byta ut musiken jag lyssnar på.
Dessa låtar lyssnade jag på under tiden jag skrev det här inlägget:
Ibrahim Tatlises- Allah Allah
Krishna Das -Devi Rave

Jag vill avsluta med att berätta för er att jag älskar er. Över allt annat!
Det gäller såklart även min bror, Andreas. Jag tror att han är den i familjen som inte bryr sig ifall jag bor i Hudik eller Linköping, han bor ju själv i Stockholm.
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Martina sa...

Älskade syster! Förlåt att jag tjatar på dig att flytta ner, det är av helt egoistiska skäl som jag vill ha dig närmare. Jag förstår att du trivs däruppe och att du träffar många fina vänner. Självklart ska du träffa många härliga människor och kanske dyker kärleken upp... Jag hoppas bara att du en dag, snart eller om många år, kommer flytta neråt igen så att jag får träffa dig oftare än vad jag gör nu. Jag saknar dig och ser fram emot att träffa dig i helgen! Älskar dig också! Kram

Andreas sa...

Jag tycker du ska komma till Stockholm! Du kan få bo hos mig medan du etablerar dig. Allt finns; människor, universitet, och lätt att åka både till Hudik och Östergötland.

Förresten, du har så himla bra musiksmak. Jag berättade att jag var på en konsert med Krishna Das i Stockholm precis innan jag åkte tillbaka till Kina va? Jättehärligt.