tisdag 7 december 2010

lediga dagar med ett par önskningar och flera krav

Imorgon och på torsdag är jag ledig från jobbet. Under dessa två dagar har jag massor av saker jag verkligen måste ta tag i. Jag ber er nu att påminna mig om dessa saker och tjata på mig tills de är gjorda. Ser ni att jag är inloggad på exempelvis facebook så ska ni säga åt mig att logga ut. Måste göra de tråkiga sakerna innan jag får roa mig!

Att-göra-lista:
* handla mat
* köpa kattsand (de stackars katterna har bara ca 2 cm att kissa i nu.)
* städa (iaf badrummet, golvet är under all kritik!)
* tvätta kläder (har bokat tid mellan 13-16, men skulle behöva ha mer tid. Jag har räknat ut att jag har 7 maskiner att tvätta!)
* laga jeans
* boka om min tid hos tandläkaren

Jag skulle också vilja köpa klart alla julklappar. pappa, Jimmy och Milo, vad önskar ni er?
Skulle vara himla skönt att kunna släppa tanken på julklappar nu!

För övrigt har jag ett par saker som jag önskar mig i julklapp. Det kommer säkert komma fler saker till min lilla lista, men det här är en bra början.

En elvisp med skål (fattar ni vad jag menar?) skulle jag behöva. Att vispa grädde för hand är inget alternativ. Utan en sådan "assistent" kan jag inte baka gräddiga kakor eller laga gräddig mat. Ni vill väl inte att jag ska tappa halva min vikt? ;)

Det andra jag önskar mig är en parfym. Den jag har nu börjar ta slut, katastrof!




Det räcker med en flaska på 30 ml. Kostar kanske runt 400-lappen på Kicks/Åhléns.

Nu ska jag sortera tvätt, sedan ska jag slänga mig i soffan och titta på Desperate Housewives.
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Jenny sa...

En kitchen Aid skulle du ha =) Kolla in dem, skitsnygga och finns i flera färger!