måndag 10 januari 2011

tvättdag

Idag har jag tvättat 4 maskiner och har två kvar att tvätta. min tvättkorg är nästintill tom, det ligger bara några få plagg kvar som måste handtvättas. Samma sak med Antons tvättkorg!
Det fanns två tider på rad idag så då passade jag på :)

Jag funderar på att städa ut julen idag. På torsdag kväll ska jag till Anna på ljusparty och på onsdag ska jag på tjejmiddag hos Elin. Antingen idag eller imorgon får det bli. Känns som att det är dags nu, nu vill vi ha "vår". Gillar inte att det är plusgrader ute, jag får så lätt falska förhoppningar.
När solen ligger på och man ser hur det droppar snö från taken så längtar man så himla mycket. Tänk er lite fågelkvitter på det. trist att det är några månader kvar tills det faktiskt är vår!

Nu ska jag in till Anton och diska, vika tvätt och byta sängkläder. Ni tycker säkert att han blir bortskämd, men ni skulle bara veta. Det är jag som är bortskämd!
I lördags, när jag kom hem från jobbet, var det meningen att jag skulle diska och städa efter middagen/förfesten i onsdags. När jag öppnar dörren känner jag att det luktar nystädat och går in och kikar. Då har Anton diskat allt och städat. han är fantastisk <3
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

carin lindgren sa...

Det är bra, skäm bort varandra!