måndag 9 maj 2011

att göra en balkong

precis utanför vårt vardagsrumsfönster skulle det passa fint med en balkong. jag sitter nu precis under fönstret och lutar mig mot väggen. som sällskap har jag en bok och ett gäng digestivekex. det verkar som att skoldagen är slut för ungdomarna, hela gatan är full av människor. de går förbi mig i små grupper. tjejer som fnissar och killar som skryter. många cyklar. man kanske skulle använda hjälm? varför gör man inte det? för att det ser fånigt ut? hur snygg är man när man ligger med krossad skalle på vägen? långgatan, där jag sitter, är en väldigt vacker gata. till vänster ser jag östra skolan trona upp och till höger trängs de vackra husen i kvarteret seglet. vackra färger, tegeltak och gemytliga små innergårdar. där skulle jag kunna bo, bara ett kvarter från hudiksvalls vackra hamn. livet är bra härligt när solen skiner. jag ler, tar ett kex och funderar vidare...

Inga kommentarer: