måndag 8 oktober 2012

Överenskommelser- Simona Ahrnstedt

Den här boken fick jag i min goodiebag på tjejmilen. Jag tyckte inte att den såg så inbjudande ut med sitt ganska ointressanta omslag och dess tunna sidor. Så fel jag hade!

Boken är en fantastisk berättelse om en ung kvinna och man som kämpar med sin kärlek till varandra i 1880-talets Sverige. Motgångar, missförstånd och svek kantar deras väg, men inget kan stoppa deras kärlek.
Simona har, i sin debutroman, lyckats fängsla mig från det första skrivna ordet. Jag började läsa lördag eftermiddag och nu imorse var jag, tyvärr, klar. Jag hade gärna följt de kära två i deras framtida liv.

Den här boken rekommenderar jag er verkligen att läsa. Se till att du har tiden bara, du kommer fängslas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lydde ditt råd o plockade fram boken. Fantastisk, jag har nu tyvärr läst klart o saknar de tu redan. / Moran