torsdag 4 oktober 2012

Saknad!

Idag är nog den första dagen, sedan vi bytte lägenhet, som jag verkligen saknar badkaret vi hade förut.
Jag skulle så gärna vilja lägga mig och låta kroppen omslutas av hett vatten. Slå på playlisten "mys" eller "klassiska bitar" på spotify och bara vila.
Tre-fyra ljus på badkarskanten, släckts lampor och kanske ett glas vin i handen.

Nu har vi inte längre något badkar så jag får nöja mig med att sitta på golvet i duschen och spruta varmt vatten på mig själv. Ett ljus tänt, lampan halvt tänd och varken vin eller musik. Inte på långa vägar samma känsla, men man får gilla läget. Jag får tänka på att den här lägenheten är mycket finare överlag och att vi nu har balkong(er).

Nu kom Anton och satte sig hos mig, sällskapet kan man ju inte klaga på iallafall.

1 kommentar:

Andreas sa...

Personligen är jag ett stort fan av just duschsittning. Nästan bättre än badkar väl? Vattnet är liksom "nytt" hela tiden. Hundra poäng från mig!