fredag 1 mars 2013

Tulpanfredag!

Är inte tulpaner något av det härligaste om finns i slutet på vintern/början av våren?
De är så krispiga, luktar gott och sprider vårkänslor i både vårt hem och i hela min kropp.
Jag älskar alla färger, men vita är något speciella för mig.
Vilken färg gillar du mest?






Nu är vi inne i mars månad så förhoppningsvis börjar snön smälta undan snart så att små krokusar kan dyka upp i backen.
Eftersom jag bor i norrland (södra norrland, men fortfarande norrland) så dröjer det nog ett tag innan snön är borta och säkerligen kommer det bli en och annan snöstorm till innan jag kan lita på att det är vår på riktigt.
De dagar då solen skiner så att det rinner vatten från taken och då fåglarna kvittrar mår jag som bäst.
Vi går mot ljusare tider nu hörrni, ljusare tider.

Ha en trevlig fredag!
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: