lördag 24 augusti 2013

Lat dag i solen

Den här veckan har varit hemsk. Arbete, arbete och åter arbete! På bara tre dagar fick jag ihop 39,5 arbetstimmar. Ytterligare några till de resterande två dagarna.
Jag har kommit hem runt 2-3 på nätterna, pussat den sovande Anton godnatt, blivit väckt vid 6.30 av en godmorgonpuss från Anton och sedan somnat om en liten stund innan jag ska tillbaka till jobbet igen. 
Välkommen tillbaka till jobbet, jotack!

Jag trodde inte att jag skulle sakna träningen så mycket som jag faktiskt har gjort. Under hela veckan har jag bara lyckats ta mig ut på en joggingtur två gånger, varav den senaste var Igårkväll när arbetsveckan var över. 
Imorse kunde jag åka på ett bodypump-pass, det var rena lyxen. Härligt!

Efter det passet har jag egentligen inte fått så mycket gjort. Två maskiner med kläder är tvättade och hängda. Det är väl allt.
Sen har jag legat ute på ett täcke på gräsmattan och läst bok/tidningar. 
Anton tvättar firmabilen, den blev tydligen inte ren nog under gårdagens maskintvätt. 
Mozart ligger under altanen i skuggan och mini ligger hos mig i solen. Här har vi det bra. Det är vi värda efter den här veckan!


Hittade förövrigt ett "nästräd" på gården idag. Jag satte fast växtnäsan på min näsa och visade Anton. Han förstod ingenting, tydligen gjorde man inte så här som liten? Konstigt!


Jag ska nu ligga kvar här ett tag till, sen blir det någon form av matlagning och förhoppningsvis någon underhållning framåt kvällskvisten. 

Alexandra Lindgren 

Inga kommentarer: