torsdag 26 september 2013

Garagehäng

Det är fullt upp här på vår lilla gård. 
Staketet är färdigmålat, planket mellan vårt och grannens hus är rivet och virke till nytt plank är inköpt.
Mina två lediga(?) dagar tillbringar jag inne i garaget med att måla, måla och måla. Vi pratar om hundratals brädor här. Hundratals.



Medan virket torkar ägnar jag mig åt att virka. Igår iallafall.
Idag blir det planering av veckomatsedel, inköp av mat (och kanske lite garn?), kokning av äppelmos, matlagning, promenad (eventuellt, min kropp är fortfarande mör av måndagens pass. Och gårdagens dubbelpass) och förstås virkning. Jag är helt fast i virkträsket nu!
Det blir inte direkt mindre intressant när jag, medan jag målar, lyssnar på Stickpodden. Två kvinnor vars podcast handlar om stickning och annat handarbete. Fantastiskt!
Jag blir sugen på att vara med i ett stickcafe, att ha någonstans att gå där jag kan träffa likasinnade. Blandade åldrar, helst inte bara äldre damer :)
Tips mottages!

Nej, det här håller inte. Kan inte ligga kvar här längre. Hard work work!

Alexandra Lindgren 

Inga kommentarer: