tisdag 24 september 2013

Husmorstips


Idag har jag varit på jobbet mellan 8-17. 
Åkte ner på min LYS (local yarn shop, ni märker att jag är fast i stick- och virkträsket va?) och köpte mig lite garn. Ett härligt melerat garn i ull och akryl. Av det ska jag skapa något fantastiskt. Iallafall.
Åkte hem, fixade fiskgratäng som nu står i ugnen och fick för mig att rengöra tvättmaskinen. 
Jag har tyckt att våra nytvättade kläder har luktat surt. Med lite googlande så tog jag tag i saken.
Rengjorde tvättmedelsfacken och skulle ge mig på renssilen. Det började forsa ut vatten (borde jag ha stängt av det innan? Ska det vara så?) så jag stängde den igen och sköt det delen av rengöringen på framtiden. Det hinns med!
Jag hällde en skvätt ättika i facken för tvättmedel och sköljmedel och startade en tom maskin på 90 grader. 
Nu hoppas jag att det ska bli trevlig doft i framtiden :)



Alexandra Lindgren 

Inga kommentarer: