onsdag 21 maj 2008

busig kissemiss

Usch vad hemskt det är att vara förkyld!
Det började i söndags och jag är inte bra än. Allra värst var det i måndags och igår. Jag kunde knappt andas. Nu är det lite bättre iaf!

Idag jobbade jag på JYSK mellan 10:30-18.
Det känns så hopplöst där nu!
Inget är som det ska vara, inget händer. Jag frågade i tisdags i förra veckan om jag kunde få ledigt nu på fredag för att jag ville åka till min familj nere i ödeshög. Hon skulle fixa det sa hon, men har något hänt? nej!
jag ringde till Anna-Karin igår och efter en stund ringde P-O upp mig. Han sa att som det såg ut nu så kunde jag inte få ledigt. De har haft över en hel vecka på sig att hitta någon som kan ta min plats, men de har tydligen inte lyckats. FÖRJÄVLIGT rent ut sagt!
Anna-Karin har dessutom sagt att jag måste skriva på et anställningsavtal som hon inte har skrivit ut åt mig än. Hon sa det förra veckan, jag har ännu inte sett något avtal att skriva på. Jag har jobbat hela maj utan anställningsavtal elelr försäkringar. Tänk om något skulle hända? jag menar, på JYSk kan mycket hända. Få en kartong över mig, ramla från en stege, ha sönder något i butiken m.m.
Orkar inte tänka på det där mer!
Som tur är var Helena jättesnäll och hoppade in istället för mig på fredag. Det innebär att jag, Mattias och katten utan namn ska åka ner till Ödeshög då. Vi kommer hem igen på onsdag den 28 maj. härligt att vara borta en lite längre tid. Undrar hur det går för kissen att åka tåg bara?!


Det finns ett problem bara, ett ganska stort sådant :/
Som sagt så ska jag åka hem igen den 28 maj, samma dag som vårruset. Jag kom på det idag när resan redan var bokad. den går inte att boka om!
Jag kommer alltså att missa vårruset, hemskt!
Hoppas verkligen att de andra 5 tjejerna får fikakorg fast jag fattas. jag har ju betalat avgiften så de borde ju få för mig också!
Riktigt tråkigt att jag inte kan, men det är väl så det får bli!


Kissen busar mer än vanligt nu. han har fortfarande inget namn :/
De första dagarna var han lugn och sov mest hela tiden, men nu springer han runt och busar mest hela tiden! Han har börjar riva i blomkrukor och "hänga" i gardinerna. det ska det sättas stopp för. Mina 1300-kronors gardiner ska INTE bli förstörda. Och hör sen!
Han vill inte äta enbart torrfoder så jag blöter upp det så att det blir mjukt och sedan lägger jag på lite mjukmat. Då äter han och mår gott!
Han är så söt vår lille kissemiss! Mattias också, men han har lite långt hår. Hans mamma kommer hit imorgon och klipper det :)


Nu borde jag egentligen packa kläder och annat som är bra att ha nere i Ödeshög. Imorgon ska jag på middag hos Elin direkt efter jobbet så då hinner jag nog inte packa så mycket.På fredag åker vi vid 06:40 så då hinner vi verkligen inte :)

Ha det bra,
Alexandra Lindgren


kattens favoritplats är på mitt tangentbord. Allra helst när jag behöver använda det! :/

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Alex! Du är väl förkyld på riktigt så du inte är allergisk mot lille "Sotis", det vore ju förfärligt nu när han (?) äntligen har kommit hem. Har du sett att "det stora sommarbloggpartyt" finns på Allt om Scrap forum? Du brukar ju vara pigg på lite utmaningar... Hälsa mamma och pappa så mycket! Kram Arvet/Bi mm