söndag 18 maj 2008

Nybliven mamma

Igår åkte vi till Sörby (utanför Järvsö) och hämtade vår lilla kisse.
Stället han bodde på var ett relativt litet hus där det bodde två vuxna och tre-fyra barn. Dessutom fanns fyra vuxna katter och tre kattungar. När man kom innan för dörren möttes man av en kattlåda som nästan var tom på sand och en tom vattenskål. Det kändes lite sådär!
Katten var iaf underbar, somnade direkt i min famn.


Jag frågade vilket datum han var född och fick svaret 14 mars. Nu när vi har räknat efter visar det sig att kissen endast är 9 veckor gammal, de ska vara 12 veckor när man får hämta dem.
Bara för att han är så liten får han äta risgrynsgröt och dricka mjölk. det står torrfoder och vatten framme, men det är inte så intressant än. Han måste växa till sig lite först!
Vi blev lite oroliga eftersom han inte ville kissa/bajsa på så lång tid. Vi hämtade honom vid ca 14.00, innan det vet vi inte när han gjorde ifrån sig. Han gick inte på toa förrän vid ca 22.30.

Han är en underbar katt som älskar att busa och kela. Att sova är inte heller helt fel!
Hela natten låg han bredvid Mattias och sov. Mattias älskar den katten :)
Innan vi fick hem den sa han att det skulle bli MIN katt, inte vår. Nu har han ändrat
åsikt, han kan knappt slita ögonen ifrån honom.

Det var sagt att kissen skulle heta Eskil, men nu när vi fick hem honom ser han inte ut som en Eskil. Han ser mer ut som en Sune eller något. Ni får gärna komma med förslag!

visst är han underbar!

Nu ska jag kela med kissen utan namn!

mamma,
Alexandra Lindgren

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Min" katt hemma hos mamma heter Eskil! Kattungar är så söta!

Anonym sa...

Ååå så söt han är!!!!! Kattnamn är inte det lättaste... men Prince kanske eller Prinsen?!?! :-)

Tezzan sa...

Vilken sötnos... Sixten eller Silver tycker jag är fina namn...