onsdag 14 maj 2008

näslös bilprovning och återköp :)

I måndags fyllde OLA 19 år!
tyvärr fanns det ingen ti att ringa till honom på hela dagen, men jag skickade iaf ett kort och lite lotter. Inte mycket, men det är det lilla som gör det :)
Samma kväll hade jag middagsbjudning med mina väninnor. Jag bjöd dem på salamifylld fläskfilé med hallonpannacotta till efterrätt. Mycket gott!
Jag låg dåligt till i kortspelen, men det bjuder jag på. Tack Elin för diskhjälpen :)
Nästa gång blir på torsdag i nästa vecka hemma hos Elin, det ser vi fram emot!


Har ni någonsin sett en person utan näsa? jag har!
På JYSK igår kom det in en man och tittade på trädgårdsmöbler. Han hade en stor vit kompress dör näsan egentligen skulle ha suttit. Undrar vad han har varit med om?! cancer? olycka? ja, orsakerna kan vara många!
jag tror att jag kan utesluta att han har opererat näsan ála Micael Jackson.

Det hände en annan "spännande" sak på JYSK igår. Det kom in en tjej och frågade om ett av våra bäddmadrasskydd tålde väta i form av barnkiss. Det gör det inte, men jag sa att det tål typ mens och liknande. Inga stora mängder med andra ord. Då frågade hon om den "klarar mens och spermier"? jag visste inte vad jag skulle säga, vad svarar man på det? I normala fall frågar man väl inte i en butik ifall produkten man vill köpa tål spermier? Äh, jag sa något i form med att det klarar båda delarna, men att det kan vara bra att tvätta det efter. Den händelsen var det stora diskussionsämnet på JYSk hela dagen sen :)

Efter jobbet cyklade jag hem och åt spaghetti och köttfärssås som mattais hade gjort. Sedan bar det av till Lindesfallet(?) där vi tittade på en bil. Bilen var jättefräsch både inuti och utanpå. En toyota Celica förövrigt!
Fördelarna är ju att den är lite tuff, nyare än den vi har nu, större bagagelucka etc.
Nackdelarna är bara två, men ganska stora sådana. det är bara 3 dörrar(bakluckan inräknad). Dessutom är det bara 4 säten i bilen. Visst, det är bara jag och mattias som kommer åka i bilen så vi behöver inte fler säten, men jag tänker på i sommar när mamma, pappa och eventuellt farmor kommer hit. de kommer i husbilen så de kommer parkera den på en camping, sedan kommer de åka i vår bil. Vi kan inte åka 5 i den bilen. Även om vi kunde det, ska vi tränga in farmor i en liten bil? Och pappa med hans ben? mamma går väl bra, men de andra?!
Vi skulle kunna låna Larsis bil vid det tillfället, men ska han då åka med Bozze till Sveden i vår bil de dagarna?
det är väl sådant som löser sig, men ändå!
För- och nackdelar som sagt.
Försäljaren säger att han håller på bilen tills vi har bestämt oss iaf!
Råd tack!


Idag har jag varit riktigt duktig!

Jag var nere på Ica och lämnade tillbaka kattlådan vi köpte i söndags. den var för liten!
Jag var på El-giganten och lämnade tillbaka högtalarna vi köpte i lördags eftersom de gick på ström inte batteri.
På stan köpte jag en vetekudde till Mattias (och min) rygg. Sedan köpte jag även lite scrapsaker som jag nu har postat till diverse ställen.
Nu ska jag vila en stund, jag har så ont i huvudet.
Mattias tror att det ebror på min syn, men jag vet inte. jag känenr att jag skulle behöva glasögon, speciellt när jag kör bil i mörker. Jag skulle ju kunna köpa glasögon och använda dem ibland, men det är SÅ dyrt!
Får se hur det blir med den saken!

Som sagt, vila!,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: